جمعه 10 فروردین 1403

رسوایی بزرگ در فوتسال آرژانتین / فیفا دستور رسیدگی داد!

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
رسوایی بزرگ در فوتسال آرژانتین / فیفا دستور رسیدگی داد!

یک تیم فوتسال زنان در آرژانتین با رقم زدن باخت عامدانه، باعث رسوایی بزرگی شد که ورود فیفا به این ماجرا را در پی داشت.

یک تیم فوتسال زنان در آرژانتین با رقم زدن باخت عامدانه، باعث رسوایی بزرگی شد که ورود فیفا به این ماجرا را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از دیدارهای لیگ فوتسال زنان در آرژانتین تیم‌های بانفیلد و جیمناسیا به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه 4 بر 2 به سود جیمناسیا خاتمه یافت اما نحوه بازی بازیکنان بانفیلد و باز کردن عامدانه دروازه خود، باعث رسوایی این تیم و فوتسال آرژانتین در سراسر دنیا شد.

ماجرا از این قرار است که بانفیلد ابتدا در این مسابقه دو گل به ثمر رساند ولی به یکباره بازیکنان این تیم به شکل عجیب و مضحکی اقدام به باز کردن دروازه خود کردند.

تیم بانفیلد برای اینکه حریف ساده‌تری در مرحله پلی آف داشته باشد، باید در این مسابقه شکست می‌خورد. آنها به همین دلیل بعد از به ثمر رساندن دو گل به حریف، اقدام به باز کردن دروازه خودی کردند و حتی داور مسابقه از اقدام آنها متعجب شد.

واکنش‌های جهانی به رسوایی فوتسال آرژانتین

فیلم این مسابقه به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و سپس در رسانه‌های معتبر جهان بازتاب داشت. روزنامه «ابولا» پرتغال از این اقدام تیم بانفیلد به عنوان یک حرکت «بحث برانگیز» یاد کرده است. روزنامه «رکورد» پرتغال اقدام بازیکنان بانفیلد را «رسوایی» توصیف کرد و روزنامه «مارکا» اسپانیا آن را «شرم آور» دانست. روزنامه «آ اس» اسپانیا هم در این خصوص با کنایه نوشت: «تصور کنید که برای تماشای این مسابقه پول داده‌اید.»

برکناری سرمربی تیم بانفیلد

باشگاه بانفیلد بعد از واکنش‌های منفی نسبت به اتفاق رخ داد، تشکیل جلسه داد و کادر فنی و سرمربی این تیم را در یک تصمیم «فوری» برکنار کرد. این باشگاه در بیانیه‌ای نوشت: «آنچه در این مسابقه اتفاق افتاد با ارزش‌ها و شیوه‌های ورزشی و اخلاقی ترویج شده توسط باشگاه ما مطابقت ندارد. از تیم رقیب، مسئولان و بیش از 200 بازیکنی که در موسسه ما فوتسال بازی می‌کنند، عذرخواهی می‌کنیم و قول می‌دهیم اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات انجام شود.»

ورود فیفا به ماجرا و دستور رسیدگی

سایت infobae در گزارشی به بررسی این ماجرا پرداخت و نوشت: «رسوایی دسته دوم فوتسال زنان آرژانتین از مرزهای این کشور فراتر رفت و حتی واکنش فیفا را در پی داشت.» این سایت خبر داد فیفا در تماس با مسئول قضایی فدراسیون فوتبال آرژانتین، خواستار تحقیق در این پرونده شده است. بنابراین بازیکنان تیم بانفیلد برای اظهارنظر احضار خواهند شد.

رسوایی بزرگ در فوتسال آرژانتین / فیفا دستور رسیدگی داد! 2
رسوایی بزرگ در فوتسال آرژانتین / فیفا دستور رسیدگی داد! 3