جمعه 10 فروردین 1403

رشد قابل توجه تولید فولاد ایران در هشتمین ماه 2022

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
رشد قابل توجه تولید فولاد ایران در هشتمین ماه 2022
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد کل تولید فولاد جهان در هشتمین ماه سال جاری میلادی 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و به 150.6 میلیون تن رسیده است.

با وجود کاهش 3 درصدی تولید فولاد جهان طی ماه اوت 2022، تولید فولاد ایران در این ماه 64.7 درصد رشد کرده و به 2.1 میلیون تن رسیده است.

این گزارش کل تولید فولاد ایران در 8 ماهه نخست سال جاری میلادی را نیز 19.5 میلیون تن اعلام کرده است. تولید فولاد ایران در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.8 درصد رشد داشته است.

ایران با تولید 19.5 میلیون تنی فولاد در 8 ماهه امسال به عنوان دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان طی این دوره شناخته شده است. در میان 10 تولیدکننده بزرگ فولاد جهان فقط ایران و هند بوده‌اند که در 8 ماهه امسال با رشد تولید مواجه شده‌اند و تولید فولاد سایر کشورها کاهشی بوده است.

چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان، 693.2 میلیون تن فولاد در ماه‌های ژانویه تا اوت امسال تولید کرده است. تولید فولاد چین در این دوره 5.7 درصد کاهش یافته است. هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران به ترتیب در رتبه های دوم تا دهم قرار گرفته‌اند.

در حالی تولید فولاد ایران با وجود قرار داشتن تحت تحریم‌های آمریکا در 8 ماهه نخست 2022 و همچنین در هشتمین ماه این سال رشد داشته است که تولید فولاد آمریکا به عنوان عامل و بانی وضع تحریم‌ها علیه ایران در این دوره 3.7 درصد و در هشتمین ماه امسال 7.1 درصد کاهش داشته است.

کل تولید فولاد جهان در 8 ماهه نخست سال جاری میلادی نیز 1253.9 میلیون تن گزارش شده است که این رقم با افت 5.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.