جمعه 31 فروردین 1403

رعایت 95 درصدی محدودیت‌های تردد توسط هموطنان

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
رعایت 95 درصدی محدودیت‌های تردد توسط هموطنان

سرهنگ جهانی درباره میزان رعایت محدودیت‌های کرونایی توسط مردم، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در گفت‌وگویی تلویزیونی، اظهار کرد: خوشبختانه بیش از 95 درصد از مردم محدودیت های ترددی را رعایت کردند.

وی بیان کرد: افرادی که در پلاک خودرو خود دست می برند مرتکب جرم هستند، خودرو آنها توقیف و خودشان هم به مراجع قضائی ارجا داده می شوند، پلاک، شناسنامه وسیله نقلیه است.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا تاکید کرد: آزادراه تهران قم نسبت به هفته قبل 82 درصد و جاده چالوس هم با 83 درصد کاهش تردد روبرو بوده است.

جهانی افزود: حدود 50 هزار جریمه برای تردد شبانه صادر شده است.

وی تصریح کرد: در آزاد راه رشت قزوین با 78 درصد و جاده هراز با 50 درصد کاهش تردد مواجه بودیم و در مجموع می توان گفت که حدود 40 درصد کاهش تردد داشته ایم.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا افزود: 10 هزار و 169 نفر در حوزه های راهور و انتظامی در حال اجرا این طرح ترددی هستند و 2 هزار و 64 تیم گشت در حال نظارت هستند.

جهانی تاکید کرد: 48 درصد تصادفات فوتی و 64 درصد تصادفات خسارتی هم کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا اظهار کرد: طبق مصوبه، خودروهای غیربومی باید جریمه شوند و ممنوعیت تردد هم دارند اما استثناتب هم وجود دارد؛ برای مثال اگر همکار ما با وسیله ای با پلاک غیر بومی مواجهه شد و راننده اسنادی را نشان دهد و دیگر جریمه نشوند اما اگر با دوربین رصد شده باشند حتما باید بعد از اتمام طرح محدودیت های تردد فعلی، مدارک خود را استعلام کنند تا به اثبات برسد.

جهانی بیان کرد: در فضای مجازی اعلام کردند که اگر بین ساعت 21 الی 4 صبح تصادفی رخ دهد، بیمه خسارتی پرداخت نمی‌کند اما اینطور نیست، پلیس و شرکت های بیمه تعطیلی ندارند و مردم نگران نباشند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز شماره گذاری اینترنتی در میثم فعال شده و مردم می توانند 85 درصد کار را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

انتهای پیام /