جمعه 10 فروردین 1403

رفتار توهین‌آمیز آمریکا با یک محقق ایرانی‌تبار

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
رفتار توهین‌آمیز آمریکا با یک محقق ایرانی‌تبار

آمریکا از ورود یک محقق ایرانی - کانادایی در حوزه دیابت که قصد گذراندن دوره فلوشیپ خود در دانشگاه هاروارد را داشته، جلوگیری کرد.

این محقق که قصد گذراندن دوره فلوشیپ دوساله خود در دانشگاه پزشکی هاروارد آمریکا را داشته است به دلیل تبار ایرانی خود نتوانست وارد آمریکا شود.

برنامه پناهندگی و مهاجرت دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد اعلام کرد که به نیابت از این محقق که نام او مریم شاملو عنوان شده از دولت فدرال آمریکا برای ممانعت از ورود او به این کشور شکایت کرده است.

در این شکایت‌نامه آمده است که ماموران اداره گمرگ و حفاظت مرزی آمریکا به دلیل آنکه محل تولد مریم شاملو و همسرش ایران بوده است به آنها اجازه ورود به آمریکا را نداده‌اند و با درخواست نمونه‌های DNA رویه‌های قانونی را نیز زیر پا گذاشته‌اند. این زوج به همراه دو فرزندشان اکنون شهروند کانادا هستند.

در این شکایت‌نامه همچنین از دولت فدرال آمریکا خواسته شده است تا در اسرع وقت برای مریم شاملو روادید صادر شود تا وی بتواند دوره تخصصی فلوشیپ خود را پس از بیش از یک سال تاخیر و تا ششم ژوئیه آغاز کند.

مریم شاملو هم در بیانیه‌ای تصریح کرد: من در پنج سال گذشته برای اینکه بتوانم از این فلوشیپ معتبر استفاده کنم، بسیار تلاش کردم. من امیدوار بودم که برای افزودن بر دانش خود در زمینه درمان‌ها و پاسخ به نیازهای موجود در حوزه دیابت به هارورارد بروم.

به گزارش آسوشیتدپرس، مریم شاملو و فرزندانش نامشان به‌عنوان شاکی در این پرونده ثبت شده است اما همسر او جزو شاکیان نیست.

یک سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا در پیامی از طریق ایمیل به آسوشیتدپرس گفت که نظری درباره این موضوع ندارد. وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز به درخواست آسوشیتدپرس برای اظهارنظر در این خصوص پاسخ نداده است./ ایسنا

هم اکنون دیگران می خوانند
رفتار توهین‌آمیز آمریکا با یک محقق ایرانی‌تبار 2