جمعه 10 فروردین 1403

رفع تصرف بیش از 12 میلیون متر مربع از اراضی ملی در هرمزگان / 46 هزار میلیارد به بیت المال اعاده شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
رفع تصرف بیش از 12 میلیون متر مربع از اراضی ملی در هرمزگان / 46 هزار میلیارد به بیت المال اعاده شد

به گزارش خبرگزاری فارس؛ مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در مورد میزان رفع تصرفات قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی از تیر ماه سال گذشته تا اواخر خرداد امسال گفت: بیش از 12 میلیون و ششصد و بیست هزار متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی این استان به ارزش بالغ بر 46 هزار میلیارد ریال آزاد شده است.

وی افزود: فقط در منطقه آزاد قشم 4 میلیون و دویست و پنجاه و هفت هزار و چهارصد و نود و هفت متر مربع از اراضی خالصه دولتی به ارزش 14 هزار و پانصد و شش میلیارد و پانصد و سی و نه میلیون ریال آزاد سازی شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: رفع تصرفات از اراضی ملی در حوزه منابع طبیعی از تیرماه سال 1400 الی 24 خرداد 3 میلیون و هفتصد و بیست و یک هزار چهارصد و یک متر مربع است که ارزش تقریبی آن در حدود 98 میلیارد ریال می باشد.

وی ادامه داد: همچنین بیش از 3 میلیون متر مربع از سواحل به ارزش بیش از 12 هزار میلیارد ریال در تاریخ مذکور مورد آزاد سازی واقع شده‌است.

قهرمانی گفت: 350 هزار متر مربع از اراضی نیز با دستور قضایی و توسط یگان حفاظت بنیاد مسکن با ارزش تقریبی 550 میلیارد ریال از تیر ماه سال 1400 تا پایان خرداد ماه سال جاری رفع تصرف شده است.

وی افزود: همچنین یک میلیون 157 هزار و 637 متر مربع از اراضی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان با ارزش تقریبی 21 هزار و 628 میلیارد و 243 میلیون آزاد سازی شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی را از جمله مهمترین اولویت‌های دادگستری استان هرمزگان در راستای اجرای بند دوم اصل 156 قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی، واکنش قاطع دستگاه قضایی و مجازات متخلفین را به همراه خواهد داشت.

قهرمانی با هشدار به متصرفان غیرمجاز، خاطرنشان کرد: هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی و دولتی، برخورد قاطع دستگاه قضایی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید مجتبی قهرمانی دادگستری هرمزگان منابع طبیعی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است