جمعه 31 فروردین 1403

رقابت هزار و 800 نفر در خراسان جنوبی برای حرفه مهندسی و کاردانی ساختمان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رقابت هزار و 800 نفر در خراسان جنوبی برای حرفه مهندسی و کاردانی ساختمان

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: هزار و 800 نفر از واجدین شرایط در آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی و معماران تجربی استان شرکت کردند.

سید کمال الدین میرجعفریان روز پنجشنبه در بازدید از محل برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی و معماران تجربی در بیرجند افزود: این افراد در هفت رشته عمران، معماری، تأسیسات برقی و مکانیکی، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک به رقابت پرداختند.

وی گفت: افرادی که 50 درصد نمره قبولی از این آزمون را کسب کنند، بعد از طی مراحل صلاحیت سنجی اداره کل راه و شهرسازی استان به حرفه مهندسی و خدمات مرتبط در حوزه ساخت و ساز راه پیدا می‌کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر 2 هزار و 700 نفر از مهندسان در زمینه ساخت و سازهای فنی و تأسیسات عمومی در خراسان جنوبی فعالیت دارند و واجدین شرایط و پذیرفته شوندگان در این آزمون نیز به جمع مهندسان استان خواهند پیوست.

با توجه به نقش تاثیرگذار مهندسان، کاردان‌های فنی و معماران تجربی در صنعت ساختمان، دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، آزمون‌های ورود به حرفه را به منظور ارزیابی توان علمی و حرفه‌ای جامعه هدف برگزار کرد.

همزمان با سراسر کشور بیش از هزار و 800 نفر از داوطلبان در استان خراسان جنوبی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این آزمون شرکت کردند.

*س_برچسب‌ها_س*