جمعه 31 فروردین 1403

رقم‌های اعلامی برای سفر اربعین بالاست / ورود جدی دولت به هزینه نجومی سفر عتبات عالیات

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
رقم‌های اعلامی برای سفر اربعین بالاست / ورود جدی دولت به هزینه نجومی سفر عتبات عالیات

عباس مقتدایی گفت: هموطنان بسیاری از برخی مصوبه‌های وضع شده در خصوص حضور در راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی گلایه مند هستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هموطنان بسیاری در تماس های مختلف از برخی مصوبه‌های وضع شده در خصوص حضور در راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی گلایه مند هستند.

وی افزود: بسیاری از مردم سوال دارند که برای کدام یک از کشورهای خارجی الزام تزریق 3 دز واکسن کرونا وجود دارد که وزارت بهداشت چنین دستور و الزامی را برای مشتاقان به زیارت امام حسین (ع) عنوان کرده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هزینه بالای سفر عتبات و عالیات گفت: رقم‌های اعلامی برای سفرهای معنوی به کربلای معلی در روز اربعین با هواپیما، قطار و اتوبوس بالا است و نیازمند ورود جدی دولت به این موضوع به ویژه در مبحث نرخ های فرودگاهی است.

مقتدایی عنوان کرد: دانشجویی که مشتاق به زیارت امام حسین (ع) است باید برای مجوز خروج از کشور مبلغ 50 میلیون ریال ودیعه بگذارد که این رقم در شرایط اقتصادی فعلی برای خانواده ها بالاست و ضرورت دارد همچون گذشته یا این مبلغ حذف و یا کاهش پیدا کند. این اقدام باید به فوریت از سوی وزارت علوم، وزارت کشور و نیروی انتظامی پیگیری شود.

این نماینده مجلس افزود: تذکرات متعددی به دولت در این خصوص از سوی نمایندگان آماده شده که هفته آینده در صحن علنی مجلس قرائت می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس