پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

روایت ابطحی از «موضوع کمتر سابقه داشته» در فرمان عفو رهبری

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
روایت ابطحی از «موضوع کمتر سابقه داشته» در فرمان عفو رهبری

ایسنا نوشت: فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: این عفو می‌تواند گشایشی باشد برای فهم و شنیدن حرف معترضان و گشایشی باشد در امور سیاسی کشور زیرا کسانی که حرف آزادی آن‌ها مطرح شده است، کسانی هستند که به معنای واقعی به وضع موجود اعتراض و انتقاد داشته‌اند.

محمدعلی ابطحی درباره تاثیرات موافقت رهبری با عفو و تخفیف مجازات متهمان و محکومان ناآرامی های اخیر کشور بر ترمیم گسل‌ها و شکاف‌های ایجاد شده، اظهار کرد: این عفو از این جهت اهمیت دارد که برای اولین بار به صورت رسمی اعلام شده آزادشدگان در ارتباطات با حوادث اخیر بوده‌اند و این موضوع کمتر سابقه داشته است که به صورت رسمی در مورد زندانیان امنیتی و سیاسی اعلام شود.

وی ادامه داد: این عفو می‌تواند گشایشی باشد برای فهم و شنیدن حرف معترضان و گشایشی باشد در امور سیاسی کشور زیرا کسانی که حرف آزادی آن‌ها مطرح شده است، کسانی هستند که به معنای واقعی به وضع موجود اعتراض و انتقاد داشته‌اند. امیدوارم آزادی آن‌ها به معنای شنیده شدن صدای آن‌ها تلقی شود و نسبت به آینده هم تلاش شود که دیدگاه اعتراضی که براساس قانون اساسی یک امر پذیرفته شده است، بهتر شنیده و دیده شود.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان این‌که «کسانی که دیدگاه افراطی در خصوص معترضان دارند، نگاه رهبری را مورد توجه قرار دهند»، گفت: این عفو که مورد تایید رهبری قرار گرفته است، باید یک مبنا برای رویکرد سیاسی کشور باشد. آزادی نسل Z می‌تواند بحران‌های خانوادگی و همچنین شکاف‌و گسل‌های پیش آمده را ترمیم کند. نگاه‌های افراطی چه در داخل و چه خارج کشور علاقه‌مند نیستند که در این قضایا نگاه‌های محبت آمیز مطرح شود و جای تقدیر دارد که نگاه قوه قضاییه در این موضوع با نگاه افراطیون متفاوت است.

بیشتر بخوانید:

21220

کد خبر 1727877