جمعه 10 فروردین 1403

روحانی: مردم دلار نمی‌خواهند بلکه صداقت می‌خواهند!

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
روحانی: مردم دلار نمی‌خواهند بلکه صداقت می‌خواهند!

اقتصادنیوز: اطلاعات در 24 مهر 1391 انتقادات حسن روحانی رئیس وقت مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به سیاست‌های ارزی دولت محمود احمدی‌نژاد را پوشش داد.

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت: حسن روحانی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «برند برتر، کیفیت برتر» با اشاره به شرایط اقتصادی اظهار کرد: اگر مردم بدانند و مطمئن باشند که مسوولان‌شان شرایط را درک می‌کنند و دلسوزند و به‌دنبال راه‌حل برای مشکلات هستند، از معضلات فعلی عبور می‌کنیم به شرط آنکه به آینده امید داشته باشیم.

وی ادامه داد: دوران شعارگویی و درشت‌گویی گذشته است و مردم از بس حرف شنیده‌اند خسته شده‌اند. مردم از آنهایی که آمارهای دقیق نداده یا همه حرف‌ها را نمی‌زنند و نیمی را پنهان می‌کنند خسته شده‌اند. مردم دلار نمی‌خواهند، بلکه صداقت و برنامه‌ریزی دوراندیشانه می‌خواهند.

روحانی در حاشیه این همایش در پاسخ به سوالی که آیا با سخت‌تر شدن شرایط و فضای مذاکراتی امکان حل و فصل مساله به طور مسالمت‌آمیز وجود دارد؟ گفت: ایران قدم‌های خوبی را برداشته است و آنها باید پاسخ مثبت دهند صحبت‌هایی که مسوولان مذاکراتی مطرح می‌کنند یا سخنگوی وزارت خارجه به آن اشاره کرده است پیشنهادهای خوبی هستند، یعنی راه‌هایی برای مذاکره و حل و فصل مساله وجود دارد، اما غرب باید در برابر این فضای به‌وجودآمده واکنش مثبت و مناسب از خود نشان دهد. فکر نکنند با فشار و تهدید مساله هسته‌ای حل می‌شود. آنها تاکنون بیشترین بها را به تهدید و فشار داده‌اند، اما باید بهای اصلی را به مذاکره دهند.

همچنین بخوانید