پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

روزانه 50 تن شیر خام در چهارمحال و بختیاری خرید حمایتی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روزانه 50 تن شیر خام در چهارمحال و بختیاری خرید حمایتی می‌شود

شهرکرد - ایرنا - رییس هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی دامداران چهارمحال و بختیاری از خرید روزانه 50 تن شیرخام تولیدی استان با قیمت مصوب دولتی به منظور حمایت از دامداران این استان خبر داد.

بهرام دهقانی روز پنجشنبه در گفت گو با ایرنا اظهار داشت: اتحادیه دامداران استان با همکاری اداره کل تعاون روستایی، هرکیلوگرم شیرخام را 45 هزار ریال با چربی3.2 دهم درصد تحویل می‌گیرد و خوراک دام غنی شده تحویل می‌دهد. به گفته وی، این طرح با هدف کنترل و مدیریت بازار شیر و رساندن قیمت این محصول به نرخ متعادل انجام می‌شود، که با تدبیر دولت، زنجیره تولید مواد لبنی از مزرعه تا سفره توسط این اتحایه با تولید و تامین علوفه و خوراک دام و تولید شیر و گسترش مراکز جمع‌آوری، فرآوری و تبدیل به انواع مواد لبنی و عرضه در بازار مصرف، برای نخستین بار در سطح کشور اجرا و تکمیل شد.

دهقان افزود: به منظور کیفی‌سازی محصول شیر خام تولیدی استان، به ازای اضافه شدن هر دهم به 3.2دهم درصد چربی،600 ریال اضافه پرداخت برای هرکیلوگرم شیر انجام میشود.

به گفته وی، این استان به عنوان یکی از قطب‌های تولید شیر با تولید روزانه 650 تن و سالانه 238 هزار تن تولید در کشور مطرح است و هم‌اینک سه درصد شیر کشور در این استان تولید می شود. رییس هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی دامداران چهارمحال و بختیاری از ارسال بیش از 70 درصد از شیر خام تولیدی به کارخانه‌های فرآوری مواد لبنی استان خبر داد و گفت: 30 درصد مابقی نیز در مراکز فرآوری تولید و تبدیل می‌شود. به گزارش ایرنا، چهارمحال وبختیاری با حدود 2 میلیون و 700 هزار راس دام سبک و سنگین، سالانه 238 هزار تن شیر تولید و روانه بازار مصرف می‌کند. بیش از 365 واحد گاوداری صنعتی و 35 مجتمع دامداری در چهارمحال و بختیاری فعال است.

*س_برچسب‌ها_س*