جمعه 10 فروردین 1403

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

گرگان ایرنا برپایی مراسم هشتاد و هفتمین سالگرد تاسیس ایرنا با حضور استاندار گلستان، آزادی 6 زندانی توسط خیرین اوقاف، نزاع منجر به قتل در بندرترکمن، آتش سوزی ساختمان اداره امور مالیاتی آزادشهر و نزولی شدن آمار مبتلایان به کرونا در شرق استان از جمله رویدادهای خبری هفته گذشته گلستان بود.

استاندار گلستان گفت: تا زمانی که مسوولیت داریم باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه منطقه استفاده کنیم و انتظار می‌رود نمایندگان مردم استان در مجلس 10 پروژه اساسی و مهم نظیر منطقه آزاد اینچه برون و راه آهن گرگان - مشهد را بطور بسیار جدی‌تر پی‌گیری کنند.

هادی حق‌شناس اظهار داشت: از همه ظرفیت استان برای توسعه پایدار منطقه باید استفاده کرد

**

اختلاف در سهم‌خواهی ناشی از فروش یک بهله پرنده شکاری شاهین موجب نزاع منجر به مرگ یکی از صیادان این پرنده شکاری در بندرترکمن شد.

**

آتش سوزی در ساختمان امور مالیاتی شهرستان آزادشهر بدون تلفات جانی اطفا شد.

**

مراسم بزرگداشت هشتاد و هفتمین سالروز تاسیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با حضور هادی حق‌شناس استاندار و جمعی از مدیران گلستان برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر استاندار گلستان جمعی از مسوولان و روحانیت استان در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سخنانی بیان داشتند.

همچنین در این مراسم دکتر محمدرضا نوروزپور مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در ارتباط تصویری با استاندار و مسوولان حاضر در جلسه سخنانی بیان داشت.

** فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت که از ابتدای امسال تاکنون 50 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق از جمله لوازم خانگی، گوشی تلفن همراه، سیگار، پارچه، لوازم آرایشی، بهداشتی و دارو در این شهرستان مرزی کشف و ضبط شد.

سرهنگ محمود علی‌فر همچنین از کشف 100 کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری 450 معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در گنبدکاووس خبر داد و افزود: کشف این مقدار مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 94 درصد افزایش دارد.

**

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس از ارائه درخواست احداث 295 هکتار گلخانه از سوی متقاضیان در این شهرستان خبر داد و گفت که از این تعداد تاکنون برای 145 هکتار پروانه تاسیس صادر و عملیات اجرایی 70 هکتار آن آغاز شد.

** رییس شورای حل اختلاف گلستان گفت: مادری که 21 سال پیش فرزندش در یک دعوای خیابانی از سوی دوست صمیمی‌اش کشته شده بود، در آستانه اجرای حکم اعدام به احترام عیدغدیر، قاتل را بخشید.

**

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت که 6 زندانی جرایم غیرعمد این استان با کمک مالی واقفان و مساعدت اداره‌کل زندان‌ها به مناسبت عیدغدیر خم آزادشده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

روح‌الله سلیمانی‌فرد افزود: مجموع بدهی این زندانیان 250 میلیون ریال بود و برخی از آن ها به خاطر بدهی 35 میلیون ریالی بیش از 5 سال در حبس بودند

** مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که سرمایه‌گذار ساخت کارخانه ریسندگی و بافندگی در شهرک صنعتی علی‌آباد مشخص‌شده و قرارداد احداث این واحد تولیدی با بخش خصوصی بسته شد.

حجت اله خلیل زاده اظهار داشت: سرمایه ثابت برای ساخت این واحد تولیدی، 2 هزار و 890 میلیارد ریال است که با بهره برداری از آن 207 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد

** معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با قدردانی از همراهی گروه‌های مختلف مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و پرهیز از دید و بازدیدهای اعیاد مذهبی و برگزار نکردن دورهمی‌ها و عروسی‌ها اعلام کرد که به واسطه این همراهی‌ها روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی در این شهرستان مرزی سیرنزولی به خود گرفته است.

**

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت که خیرین راهساز در شرق استان نخستین طرح خود را برای رفع نقاط پرتصادف در نقطه‌ای به نام "دهنه" واقع در جاده کلاله - مراوه تپه اجرا می‌کنند.

مهدی میقانی اظهار داشت: 2 نقطه پرتصادف دیگر شامل راه دسترسی روستاهای گوکچه و تمرقره‌قوزی در جاده کلاله - مراوه تپه وجود دارد که اعضای این مجمع برای اصلاح آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی گفت: مجمع خیرین راهساز به صورت مرحله ای و با اولویت نقاط پرتصادف، عملیات تعریض و ایمن سازی را عملیاتی می کند.

**

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس گفت: با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان، 100 هکتار به مساحت شهرک صنعتی این شهرستان افزوده شد و گستره آن به 200 هکتار رسید.

**

برداشت پسته وحشی و ارگانیک در سطح پنج هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی قازانقایه شهرستان مرزی مراوه‌تپه واقع در شرقی ترین قسمت گلستان با پیش‌بینی تولید 220 تن محصول آغاز شد.

**

یک مرزنشین گلستانی با حضور در اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان یک قطعه پرنده مصدوم از نوع کاکایی خزری را برای تیمار و درمان تحویل محیط‌بانان داد.

*س_برچسب‌ها_س*