پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

رژیم صهیونیستی مجری اوامر آمریکا در جنگ 33 روزه بود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
رژیم صهیونیستی مجری اوامر آمریکا در جنگ 33 روزه بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان جمعه‌شب به مناسبت چهاردهمین سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه (2006) سخنرانی کرد. دبیرکل حزب‌الله در ابتدا گفت که به دلیل شیوع کرونا و شرایط لبنان از جمله انفجار این جنبش تصمیم گرفته است، به جای جشن گرفتن سالروز پیروزی در برابر دشمن صهیونیست، به سخنرانی امشب اکتفا کند. سید حسن نصرالله این پیروزی...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان جمعه‌شب به مناسبت چهاردهمین سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه (2006) سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب‌الله در ابتدا گفت که به دلیل شیوع کرونا و شرایط لبنان از جمله انفجار این جنبش تصمیم گرفته است، به جای جشن گرفتن سالروز پیروزی در برابر دشمن صهیونیست، به سخنرانی امشب اکتفا کند.

سید حسن نصرالله این پیروزی را به مردم لبنان و گروه‌های مقاومت و خانواده‌های شهدا تبریک و تهنیت گفت و یاد شهیدان، عماد مغنیه، مصطفی بدر الدین و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: برای اولین بار در چنین سالروزی یاد یک شهید دیگر را گرامی می‌دارد و گفت، شهید حاج قاسم سلیمانی در فرماندهی مرکزی جنگ نقشی مهم داشت.

سید حسن نصرالله جنگ تموز (33 روزه) را جنگ واقعی دانست و گفت که این جنگ تصمیم ایالات متحده آمریکا بود و رژیم صهیونیستی آن را اجرا کرد.

وی گفت که پیروزی مقاومت در این جنگ پیامد‌ها و نتایج راهبردی برای منطقه داشت که توقف و شکست طرح خاورمیانه جدید که جورج بوش پسر، رئیس جمهور وقت آمریکا، آن را برای منطقه و در نهایت سرنگونی جمهوری اسلامی ایران آماده کرده بود، یکی از آن‌ها بود.

سید حسن نصرالله ادامه داد: «همه اسناد نشان می‌دهد که جنگ علیه لبنان بخشی از این طرح بود و این کونه برنامه‌ریزی شده وبد که لبنان تحت یوغ و هیمنه آمریکا قرار بگیرد و مسئله فلسطین تصفیه شود».

او با بیان اینکه نتایج پیروزی در این جنگ همچنان بر رژیم صهیونیستی سایه افکنده است، اظهار داشت که از دیگر پیامد‌های این جنگ این بود که مقاومت در لبنان معادله‌ای بر دشمن اسرائیلی تحمیل کرد که این کشور را تا به امروز حمایت می‌کند.

او گفت که دستاورد جنگ سال 2000 آزادسازی لبنان و اخراج نیرو‌های صهیونیستی از خاک این کشور بود، ولی دستاورد جنگ 2006 حمایت لبنان است؛ در این جنگ حزب‌الله توانست معادله طلایی خود «معادله راهبردی بازدارندگی» را بر رژیم اسرائیل تحمیل کرد.

سید حسن نصرالله گفت به از این جنگ، اسرائیلی‌ها برای اولین بار بود که با خطر موجودیت رژیم صهیونیستی در منطقه مواجه شدند و آثار شکست نظامی و روانی آن همچنان ادامه دارد و طی این مدت (14 سال) همواره آن‌ها را نگران کرده است.

در حال تکمیل...