پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

رکود کامل بازار خودرو / کاهش تعرفه واردات ضروری است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
رکود کامل بازار خودرو / کاهش تعرفه واردات ضروری است

سعید موتمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: بازار خودرو در رکود کامل به سر می‌برد و خرید و فروش تقریبا انجام نمی‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بیان داشت: البته قیمت خودرو نسبت به شب عید حدود 13 تا 14 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بعد از اعلام آزاد‌سازی واردات خودرو خرید و فروش چندانی در بازار انجام نمی‌شود، گفت: خریداران خرید انجام نمی‌دهند و بازار در انتظار جزئیات چگونگی واردات خودرو از قبیل عوارض است.

موتمنی بیان داشت: هفته گذشته برخی از رسانه‌ها رشد قیمت خودرو در بازار را اعلام کردند و حتی یکی از رسانه‌ها نوشت که قیمت پراید به 225 میلیون تومان رسیده است این در حالی است که واقعا قیمت پراید به این میزان افزایش نیافت و اگر هم افزایشی صورت گرفت معامله‌ای انجام نمی‌شد.

* قیمت‌گذاری غیرواقعی برخی خودروهای چینی

وی بیان داشت: در صورتی که عرضه متناسب با تقاضا باشد قطعا قیمت‌ها به تعادل می‌رسد در غیر این صورت نمی‌توان قیمت‌ها را کنترل کرد.

موتمنی در مورد عرضه برخی خودروهای چینی در سامانه یکپارچه عرضه خودرو، گفت: برخی خودرو‌های چینی امروز با قیمت‌های بالای 580 و 900 میلیون تومان در سامانه های رسمی عرضه می‌شود و حدود 30 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است در حالی که قیمت واقعی این خودروها نصف این قیمت تعیین شده هم نیست‌، واقعا چه نهادی قیمت این خودروها را تعیین کرده است؟ و واسطه‌گران چقدر قرار است به ازای هر خودرو سود ببرند؟

* ضرورت کاهش تعرفه واردات خودرو

موتمنی با بیان اینکه خریدار خودرو به دنبال کیفیت است، گفت: با توجه به مصوبه آزاد شدن واردات خودرو، باید تعرفه کاهش یابد و خودروهای با کیفیت وارد شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو درباره قیمت‌های فعلی محصولات تولید داخل اظهار داشت: در حال حاضر قیمت پراید 111 در بازار حدود 202 میلیون تومان، قیمت فیدیلیتی حدود یک میلیارد و 220 میلیون تومان و دیگینیتی یک میلیارد و 340 میلیون تومان و 206 تیپ دو حدود 300 میلیون تومان است.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو واردات خودرو سامانه یکپارچه خودرو این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است