چهارشنبه 29 فروردین 1403

ریشه های داخلی و خارجی گرانی نیازمند برنامه ریزی و مقابله است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ریشه های داخلی و خارجی گرانی نیازمند برنامه ریزی و مقابله است

امام جمعه چرداول گفت: باید با ریشه های داخلی و خارجی گرانی برنامه ریزی و مقابله کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین قنبربیگی امام جمعه چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: گرانی همه ریشه خارجی و هم ریشه داخلی دارد وباید ریشه های آن را شناسایی و با آن مقابله کرد.

وی افزود: عواملی همچون تحریم های استکبار جهانی، آثار کرونا، خشکسالی های جهانی ، جنگ اوکراین ، برنامه دشمنان در اخلال بازار سکه وارز از عوامل خارجی گرانی هستند که باید برای مقابله با آن ها برنامه ریزی کرد.

قنبربیگی در ادامه گفت: عواملی چون ساختار معیوب اقتصاد کم کاری دولت گذشته، تبعات جراحی اقتصادی، قطع دستان سود جویان در اثر مردمی سازی یارانه ها و ضعف دولت سیزدهم در برنامه ریزی و نظارت از جمله عوامل داخلی گرانی هستند.

امام جمعه چرداول خاطرنشان کرد: اگر گرانی مهار وکنترل نشود خدمات خوب و اساسی دولت همچون پرداخت بدهی ها بیمه پنج میلیونی، رشد دیپلماسی و حضور مسولان در میان مردم تحت شعاع قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: سختی های مسیر حق بخصوص عمل کردن به حق دشواری های خاص خود را دارد. شهید بهشتی مصداق ارزشمند در عمل به قرآن مبنی بر ایستادگی و استمرار در مسیر حق بود که حیات و شهادت او برکت آور بود. هم نقاب خیلی ها را کنار زد هم باعث استحکام نظام و منطق مستحکم امام شد.

انتهای پیام / ر