شنبه 1 اردیبهشت 1403

زمان باروری بعد از گذراندن فرصت طلایی از بین می‌رود / ناباروری ارادی باعث احساس گناه می‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
زمان باروری بعد از گذراندن فرصت طلایی از بین می‌رود / ناباروری ارادی باعث احساس گناه می‌شود

فاطمه مهدوی‌نیا گفت: ناباروری بر دو نوع غیر ارادی و ارادی است، که بیشترین ضربه روحی و روانی را ناباروری ارادی بر فرد وارد می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه مهدوی‌نیا رئیس اداره مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: همه انسان ها به صورت ژنتیک 5 نیاز درونی دارند آنچه که ما روی آن صحبت می کنیم، بحث بقا است.

وی ادامه داد: اولین نیاز بقا، درآمد و دومین نیاز آن تولیدمثل یعنی فرزندآوری است. مهدوی نیا افزود: بیشترین تنش ها در خانواده و محیط اجتماعی به دلیل این است که این 5 نیاز اصلی زندگی مان با یکدیگر منطبق نیست. این مسئول تصریح کرد: ناباروری بر دو نوع غیر ارادی و ارادی است، که بیشترین ضربه روحی و روانی را ناباروری ارادی بر فرد وارد می کند. وی گفت: افرادی که امورات زندگی خود را کنترل می کنند و برای امورات مختلف زمان تعیین می کنند، بیشترین ضربه را می خورند زیرا زمان باروری در دست زوجین نیست و بعد از گذراندن فرصت طلایی از بین می رود. مهدوی نیا بیان کرد: ناباروری ارادی ضمن احساس گناه، تحملش بسیار سخت است و باعث افسردگی می شود. این مسئول افزود: نیاز به عشق و تعلق خاطر نیاز بعدی انسان هاست که در خانواده با شوهر و فرزند تامین می شود و خانواده ای که در آن فرزند وجود نداشته باشد، ظرف وجودی شان از این نیاز خالی است. وی تاکید کرد: پیشرفت، نیاز بعدی انسان است که در خانواده ها متفاوت است و گاهی این نیاز با پیشرفت خود فرد و گاهی نیز با پیشرفت فرزندان حاصل می شود. مهدوی نیا ادامه داد: وقتی با همسران و فرزندان مان وارد رابطه می شویم باید حواسمان به نیازها باشد زیرا مدیریت رابطه، کار بسیار سختی است. این مسئول گفت: فرزندآوری، بیماری های نسلی را کاهش می دهد و یک سندروم روانی - اجتماعی است. بقای استرس در 4 عامل فوت پدر، همسر، خیانت همسر و ناباروری طولانی است و در بسیاری از متون علمی، ناباروری را مترادف کلمه سوگ قرار داده اند. وی ناباروری را به بدترین اضطراب پایان ناپذیر توصیف کرد و افزود: برای حل مشکل روانی ناباروری باید 5 مرحله طی شود که شامل ضربه زدن به خود، خشم، چانه زنی، افسردگی و در نهایت پذیرش است که طی کردن این مراحل بسیار سخت و طاقت فرساست و تا پذیرش حاصل نشود، مشکلات روانی در فرد درمان نمی شود. مهدوی نیا در خاتمه خاطرنشان کرد: مادری، بهترین نقشی است که بانوان می توانند در زندگی ایفا کنند و حاصل و ثمره یک ازدواج، فرزند است و خانه بدون فرزند ثمره ای نداشته و به مرور زمان در زوجین باعث اختلاف می شود. انتهای پیام /