پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

168 زندانی در سفر رییس قوه قضاییه به خراسان رضوی آزاد شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
168 زندانی در سفر رییس قوه قضاییه به خراسان رضوی آزاد شدند

مشهد - ایرنا - 168 زندانی خراسان رضوی همزمان با سفر رییس قوه قضاییه به مشهد روز پنجشنبه با استفاده از ارفاقهای قانونی از زندان آزاد شدند.

به گزارش سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در جریان بازدید رییس قوه قضاییه و رییس سازمان زندانها از زندان مرکزی مشهد و همزمان با اجرای پانزدهمین مرحله طرح نذر هشتم، زمینه آزادی این تعداد زندانی فراهم شد و این افراد به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

هشت نفر از این تعداد در قالب طرح نذر هشتم و با کمک خیرین، نمازگزاران مساجد و موسسه نیکوکاری سفیران ضامن آهو آزاد شدند و 160 نفر که حائز شرایط بهره‌مندی از ارفاقهای قانونی بودند با نظر مراجع قضایی به آزادی دست یافتند.

بر اساس اعلام اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی از ابتدای اجرای طرح نذر هشتم در استان خراسان رضوی در مجموع 516 نفر از زندانیان نیازمند با مشارکت نمازگزاران خیر مساجد استان، از زندان آزاد شده اند. 11 زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی چناران در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارند.

طبق اعلام مسوولان قضایی خراسان رضوی در سال گذشته، این استان با جمعیت 6 میلیون و 870 هزار نفر، حدود17 هزار زندانی دارد.

برچسب‌ها