سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی بیش از 29 هزار عضو دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی بیش از 29 هزار عضو دارد

بیرجند - ایرنا - مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی گفت: بیش از 29 هزار دانش‌آموز دختر و پسر عضو تشکل سازمان دانش‌آموزی استان زیر نظر یک هزار و 624 مربی در 600 مدرسه مشغول مهارت‌آموزی و فراگیری آداب زندگی فردی و اجتماعی هستند.

محمدرضا بااطمینان روز یکشنبه در آیین گرامیداشت هفته معلم و سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی گه با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: سازمان دانش‌آموزی ثمره و سرمایه ارزشمند انقلاب اسلامی و بازوی توانمند نظام تعلیم و تربیت در مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانش‌آموزان به منظور حضور موثر در فعالیت‌های اجتماعی است.

وی سازمان دانش‌آموزی را نهاد تربیت‌محور و اجتماع‌محور معرفی کرد و گفت: سازمان دانش‌آموزی نهاد عمومی و وابسته به وزارت آموزش و پرورش است که در قالب تربیت اجتماعی مکمل تربیت عمومی است و در 21 اردیبهشت 1378 فعالیت‌های خود را رسما شروع کرد.

مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری بیش از 20 پویش در سال گذشته و حضور فعال اعضا در این پویش‌ها تصریح کرد: اعضای سازمان دانش‌آموزی در خراسان جنوبی محصول تفکر دینی، اخلاقی و معرفتی مبتنی بر نگرش تربیت پژوهی هستند که به همت مربیان خود مشغول خدمت به نظام تعلیم و تربیت و آحاد جامعه استان بوده‌اند.

وی از سازمان دانش‌آموزی استان به عنوان دانشکده یادگیری مهارت‌های فردی و گروهی یاد کرد و گفت: در این سازمان هویت اصلی یک انسان منعطف در فضای فکری جامعه امروزی ترسیم می‌شود؛ انسانی که صبر و نظم را می‌آموزد.

بااطمینان ضمن تشکر از کارشناسان سازمان دانش‌آموزی، مدیران مدارس، مدرسان و مربیان، اعضا و مربیان مجامع، مجلس دانش‌آموزی، خبرنگاران دانش‌آموز پانا و پیشکسوتان سازمان اضافه کرد: سازمان دانش‌آموزی می‌تواند در تحقق اهداف تربیتی و کادرسازی‌های مدیریتی بالاترین نقش را در تعلیم و تربیت ایفا کند.

وی گفت: سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی به پشتوانه مربیان ماهر و توانمند خود همچنان محکم و استوار با شعار همیشگی "همفکری، همدلی و همکاری" در راه رشد و اعتلای فرزندان عزیز استان گام بر می‌دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: مربیان موتور محرکه و قلب تپنده سازمان دانش‌آموزی استان به شمار می‌روند.

فرشید جعفری افزود: فلسفه وجودی و شالوده اصلی سازمان دانش‌آموزی، تربیت اجتماعی دانش‌آموزان این قشر آینده‌ساز انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه تشکیلات دانش‌آموزی فرصت مناسبی در مسیر تربیت و رشد اجتماعی دانش‌آموزان برای حضور فعال و اثربخش در فعالیت‌های اجتماعی است گفت: اگر مشارکت دانش‌آموزان توسط مربیان و مدرسان سازمان دانش‌آموزی در مدارس برنامه‌ریزی شود، مشارکت اجتماعی آنان در جامعه نیز تقویت می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر ارتقای توانمندی دانش‌آموزان عضو تشکل سازمان دانش‌آموزی برای حضور موثر در مناسبات و فعالیت‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: دانش‌آموزان عضو این تشکل باید توسط مربیان زبده، با سبک زندگی فردی و اجتماعی آشنا شوند و مهارت‌های زندگی را در فعالیت‌های عملی سازمان تجربه کنند.

وی اظهار داشت: افزایش کیفی آموزش و ارائه خدمات به دانش‌آموزان از افزایش آماری تعداد دانش‌آموزان پیشتاز در استان، بسیار موثرتر و مهمتر است.

176 هزار دانش‌آموز در بیش از 2 هزار و 700 آموزشگاه استان خراسان جنوبی با 10 هزار کلاس درس تحصیل می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*