چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

ستاد بزرگداشت حضرت معصومه (س) در آموزش و پرورش تاسیس شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ستاد بزرگداشت حضرت معصومه (س) در آموزش و پرورش تاسیس شد

تهران - ایرنا - مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور زنان گفت: برای تکریم مقام دختران و زنان، ستاد بزرگداشت حضرت معصومه (س) در آموزش‌وپرورش تاسیس شده است.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش‌وپرورش، زهرا پناهی روا امروز در نشستی به مناسبت روز دختر و با حضور وزیر آموزش‌وپرورش در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی اظهار کرد: برای اولین بار در کشور و با نگاه ویژه وزیر آموزش‌وپرورش توانستیم، ستاد بزرگداشت حضرت معصومه (س) را برای تکریم دختران تأسیس کنیم.

وی افزود: پس از تأسیس این ستاد، دبیرخانه‌ای در شهرستان قم به نام دبیرخانه دائمی بزرگداشت حضرت معصومه (س) را دایر و راه‌اندازی کردیم، لذا امیدواریم با آغاز به کار فعالیت‌های این دبیرخانه بتوانیم برنامه‌هایی را برای دانش آموزان دختر سراسر کشور در طول سال داشته باشیم.

پناهی روا با اشاره به اینکه در حوزه امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش به دنبال ایجاد جریان سازی فرهنگی برای دختران کشور هستیم، گفت: هدف ما این است تا بتوانیم با برنامه‌های تأثیرگذار و استفاده از ظرفیت صاحب‌نظران و متخصصان، هویت بخشی به دختران را ارتقا دهیم و بانوانی عفیف و فعال در اجتماع را تربیت کنیم.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور بانوان تصریح کرد: توجه ویژه به الگوهای شاخص زنان مانند حضرت معصومه (س) یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است، لذا با توجه به نگاه رهبر معظم انقلاب، برنامه‌هایی برای دانش آموزان دختر در جهت ترویج شخصیت حضرت معصومه (س) در نظر گرفته‌ایم تا منجر به پرورش و تربیت دخترانی که مروج غیرت و عفت باشند، شود.

پناهی روا گفت: امسال برای اولین بار در روز 11خرداد و هم‌زمان با بزرگداشت مقام دختر، اولین اجلاس دختران ایران قوی را در آستان مقدس حضرت معصومه (س) خواهیم داشت.

وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش متولی جمعیت بزرگی از دختران است که به‌صورت دانش‌آموز در کشور تحصیل می‌کنند، بنابراین باید بتواند برنامه‌های خاصی را برای این ظرفیت عظیم کشور اجرا کند.

پناهی روا به مشارکت سایر بخش‌های وزارت آموزش‌وپرورش در حمایت از برنامه‌های حوزه زنان اشاره کرد و گفت: غنی‌سازی بخش‌های محتوایی و مشارکت در برنامه‌های حوزه زنان، باید با هماهنگی سایر بخش‌ها انجام شود تا هم‌افزایی صورت گیرد

برچسب‌ها