پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد / صدور حکم اعدام 5 نفر و حبس طویل‌المدت برای 11 نفر در پرونده شهید عجمیان

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد / صدور حکم اعدام 5 نفر و حبس طویل‌المدت برای 11 نفر در پرونده شهید عجمیان

ایسنا نوشت: سخنگوی قوه قضائیه گفت: احکام غیرقطعی است و در صورت اعتراض قابلیت فرجام خواهی در دیوان عالی را دارد.

مسعود ستایشی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حکم پرونده رسیدگی به شهید عجمیان صادر شده است یا خیر؟ گفت: با استناد به مدارکی که موجود است اهتمام بر این بوده در کوتاه ترین زمان ممکن و با دقت کامل فرایند رسیدگی به پرونده اغتشاشگران صورت گیرد. پرونده مشهد که دونفر از حافظان امنیت به شهادت رسیدند همین وضعیت را دارد و سرعت را در این فرایند ببینید یا در اصفهان و کرج به همین صورت است. تحقیقات لازم در پرونده شهید عجمیان و محاکمه سریع متهمان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بعد از دستگیری متهمان و بعد از ارتکاب جنایت، کیفرخواست متهمان پرونده شهید عجمیان در 21 آبان ماه صادر شد. برای 16 نفر از متهمان قرار جلب دادرسی صادر شد. در 9 آذرماه کمتر از یک ماه پس از شهادت شهید عجمیان، جلسات دادگاه برای 13 نفر از متهمان تشکیل و دادگاه اطفال هم برای 3 نفر دیگر از متهمان که زیر 18 سال بودند تشکیل شد. پس از رسیدگی‌ها، ختم رسیدگی صادر شد و 14 آذرماه احکام اولیه صادر شده است.

ستایشی تاکید کرد: پنج نفر از متهمان که اقدامات موثر از قبیل ضرب به شهید با چاقو و ضرب او با مشت و لگد برای روی آسفالت را داشتند و منتهی به شهادت سید روح الله عجمیان شد، به اتهام افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت و حمله به ماموران و فراجا و موجب برهم زدن نظم عمومی شدند، به اعدام محکوم شدند و 11 متهم دیگر از جمله 3 متهم زیر 18 سال با توجه به نقش شان و میزان تاثیر اقدامات آنها در شهادت شهید عجمیان به حبس های طویل المدت محکوم شدند. احکام غیرقطعی است و در صورت اعتراض قابلیت فرجام خواهی در دیوان عالی را دارد.

بیشتر بخوانید:

21220

کد خبر 1703659