جمعه 10 فروردین 1403

25 سد گلستان آماده ایجاد تاسیسات گردشگری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
25 سد گلستان آماده ایجاد تاسیسات گردشگری است

گرگان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت که 25 نقطه در سدها و تاسیسات آبی استان به دلیل برخورداری از ظرفیت مناسب توسعه گردشگری آماده گذراندن مراحل اداری برای جذب سرمایه‌گذاران است.

سید محمد حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: تاکنون فراخوان جذب سرمایه گذار برای سدهای نگارستان، علی‌آباد، کلو، بوستان و وشمگیر تهیه و منتشر شده و فراخوان جذب سرمایه گذار برای 21 سد دیگر تا پایان امسال منتشر خواهد شد.

استاندار گلستان چندی قبل گفته بود: اجرای طرح‌های گردشگری آبی در 90 نقطه مجاور سد و آب‌بندان‌های استان علاوه بر رشد اشتغال، درآمد روستانشینان گلستان را بهبود می‌بخشد

کارشناسان و دست اندرکاران حوزه گردشگری در گلستان معتقدند استفاده از ظرفیت بسترهای آبی این استان شمالی برای راه‌اندازی مراکز تفریحی و گردشگری، از راه‌های توسعه گردشگری و افزایش درآمد ساکنان این مناطق است.

گلستان 14 سد بزرگ مخزنی شامل کوثر، شهید چمران، بوستان، گلستان، شهید ایمری، شهید قربانی، نگارستان، وشمگیر، شهید دستغیب، کرند، دانشمند، اینچه برون، تالاب - سد آلماگل و آلاگل و سه سد تنظیمی لاستیکی در مسیر گرگانرود به نام‌های گنبد، دیگچه و خواجه نفس دارد.

همچنین سدهای در دست ساخت نرماب و آقدکش و سدهای در دست مطالعه قره چای و شصتکلاته نیز از دیگر ظرفیت‌های بالقوه گردشگری آبی گلستان به شمار می روند.

استفاده از سدهای کوچک مخزنی و 130 آب‌بندان تامین آب زراعی استان نیز امکان دیگر رونق گردشگری گلستان است.

جریانداشتن 2 هزار و 500 کیلومتر طول رودخانه، همجواری با بخشی از سواحل دریای خزر، جای دادن یک میلیون و 869 هزارنفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف و قرار گرفتن در مسیر گردشگری شمال و زیارتی مشهد مقدس و عبور سالانه 20 میلیون زائر و گردشگر از جمله جاذبه های منحصر به فرد برای سرمایه گذاری در حوزه رونق گردشگری گلستان به شمار می رود.

*س_برچسب‌ها_س*