پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

سرانجام ابربدهکاران بانکی چه شد؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
سرانجام ابربدهکاران بانکی چه شد؟

راهکارهای نظارت بر مصرف تسهیلات بانکی و سرانجام ابربدهکاران بانکی در برنامه گفت و گوی ویژه امشب مطرح و بررسی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عباس مرادپور سرپرست معاونت امور بانکی وزارت اقتصاد و صمد عزیز نژاد کارشناس اقتصادی امشب 15 آذر ماه با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به بررسی سرانجام ابربدهکاران بانکی پرداختند.

مراد پور سرپرست معاونت امور بانکی وزارت اقتصاد گفت: بخش عمده تامین مالی اقتصاد کشور بر عهده بانک ها است و همکاران ما در نظام بانکی این زحمت را می‌کشند در همه کشورها موضوع مطالبات غیرجاری وجود دارد و ایران هم مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه وجود یک نظام اعتبارسنجی دقیق و جامع در کشور احساس می‌شود افزود: در سال 1386 مصوبه ای به وزارت اقتصاد پیشنهاد شد و نظام سنجش اعتبار مورد تصویب قرار گرفت، یکی دو شرکت اعتبار سنجی به وجود آمده اند.

سرپرست معاونت امور بانکی وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه در سال 98 این مصوبه اصلاح شد ادامه داد: شورای سنجش اعتبار در بانک مرکزی تشکیل شد و تمامی آیین نامه های مربوطه که آیین نامه های پیچیده و متعدد بود به تصویب رسیده است و الان شرایط برای ایجاد شرکت‌های اعتبارسنجی جدید فراهم شده است.

او افزود: پایگاه داده شرکت های اعتبارسنج مهمترین رکن شرکت‌ها هستند، باید با تسلیم اطلاعاتی که نزد سایر وزارتخانه ها است کار دنبال شود، این شرکت‌ها خصوصی هستند اما تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند.

در حال تکمیل...