سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومانی دولت در حوزه گردشگری رامسر

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومانی دولت در حوزه گردشگری رامسر

ساری - ایرنا - راه اندازی پنج اقامتگاه بوم‌گردی، ساخت 2 طرح اسکان بین‌راهی و توسعه طرح گردشگری در قلعه مارکوه با 50 میلیارد تومان اعتبار و همچنین اجرای طرح هادی در روستاها و اعطای تسهیلات رونق تولید از جمله دستاوردهای یک ساله دولت سیزدهم در شهرستان رامسر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با یک ساله شدن دولت سیزدهم؛ طبق بررسی‌های میدانی و اظهارات رسمی فرماندار رامسر، اکنون بهترین فرصت‌ها برای دستیابی به جایگاه واقعی این شهرستان که به واسطه طبیعت دلنواز و منحصر به فردش به عروس شهرهای شمالی ایران شهره است، با تخصیص اعتبارات و تسریع در رفع مشکلات زیرساختی فراهم شده است.

افزایش اعتبارات اقتصادی و عمرانی مهم‌ترین گواه توجه و رویکرد مطلوب دولت آیت الله رئیسی در یک سال اخیر در تکمیل زیرساخت‌های این منطقه است که به اعتقاد مسوولان این تحول بنیادین با تخصیص 120 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر استانی رئیس جمهوری به شهرستان رامسر در تمامی طرح‌های عمرانی و در دست ساخت این دیار ملموس و عینیت دارد.

به باور صاحبنظران، شهرستان رامسر با وجود ظرفیت‌های متعدد در بخش‌های مختلف اقتصادی و گردشگری تا قبل از دولت سیزدهم به لحاظ زیرساختی با مشکل جدی مواجه بود و فرماندار رامسر هم می گوید: دولت برنامه‌ریزی خوبی را برای توسعه اقتصادی رامسر با محوریت گردشگری در یک سال گذشته انجام داده که در طرح گردشگری قلعه مارکوه این شهرستان با هزینه اعتبار پنج میلیارد تومان عینیت دارد.

ابراهیم شیرودعشوریان به خبرنگار ایرنا گفت: کمبود اقامتگاه‌های بین راهی همواره جزو دغدغه‌های گردشگران و مسافرانی بود که رامسر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کردند و اکنون با هزینه اعتبار 30 میلیارد تومانی و ساخت 2 اقامتگاه مسیر توسعه این دیار بیش از پیش هموارتر شده است.

وی برنامه‌ریزی برای استقرار دانشگاه علوم پزشکی غرب مازندران را یکی از برنامه‌های اساسی دولت در رامسر برشمرد و افزود: با اجرای این طرح به طور حتم اقدامات موثری با تمرکززدایی برای ارتقاء بهداشت و سلامت جوامع انسانی منطقه روی خواهد داد.

فرماندار رامسر افتتاح یک طرح سالم سازی دریا با همراهی بخش خصوصی را از دیگر دستاوردهای دولت در حوزه گردشگری دریایی در این شهرستان برشمرد و ادامه داد: تاکنون برای اجرای طرح حدود 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

شیرودعشوریان بهسازی جاده دسترسی مناطق روستایی رامسر در منطقه نمک دره، جواهرده، تالش سرا و چند روستای دیگر منطقه را از دیگر دستاوردهای دولت دانست و گفت: در کنار افزایش آبادانی اجرای این طرح زمینه را برای توسعه گردشگری روستایی در این شهرستان فراهم خواهد کرد.

وی اعطای تسهیلات رونق تولید به 10 واحد تولیدی رامسر به ارزش 10 میلیارد تومان و بازگشت سه واحد صنعتی به چرخه تولید را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم عنوان کرد.

شهرستان رامسر به عنوان یکی از شهرستان های ساحلی غرب مازندران براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 برابر با 74 هزار و 159نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها

پرونده خبری