یک‌شنبه 8 مهر 1403

سرنخ‌هایی از عوامل آتش‌سوزی اندیکا در اختیار دستگاه قضا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرنخ‌هایی از عوامل آتش‌سوزی اندیکا در اختیار دستگاه قضا

اهواز - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اندیکا گفت: سرنخ‌هایی از عوامل آتش‌سوزی اخیر این شهرستان در اختیار دستگاه قضا گرفته و شناسایی متهمان در حال انجام است.

حجت‌الاسلام فرشید شکری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پرونده این آتش‌سوزی‌ها با جدیت و حساسیت در حال پیگیری است و در روزهای آینده نتایج آن برای مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: تحقیقات بیشتر برای شناسایی متهمان این آتش‌سوزی‌ها نیز توسط دستگاه قضا شروع شده و عمدی بودن برخی از این آتش سوزی ها دور از انتظار نیست.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اندیکا ادامه داد: اشد مجازات در انتظار عوامل عمدی این آتش‌سوزی‌ها است چرا که اقدام آنها باعث از بین رفتن بخش‌های زیادی از مراتع و جنگل‌های غنی این شهرستان شده است.

وی گفت: در سال‌های اخیر و در پی آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های این شهرستان تعدادی متهم دستگیر شدند که یکی از آنها به 10 سال حبس محکوم شد و برخی دیگر در انتظار صدور رای هستند.

بخش‌های زیادی از مراتع و جنگل‌های غنی شهرستان اندیکا در چندین فقره آتش سوزی، در 2 هفته گذشته به خاکستر تبدیل شد.

حدود 150 هزار هکتار جنگل در اندیکا وجود دارد که 90 درصد این درختان بلوط و 10 درصد دیگر گونه‌های درختی دیگر هستند. اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه سه بخش دارد و با جمعیت حدود 80 هزار نفر و مساحت 2 هزار و 300 کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*