جمعه 10 فروردین 1403

سرنوشت تلخ هم‌گروهی‌های ایران در توکیو

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
سرنوشت تلخ هم‌گروهی‌های ایران در توکیو

همه تیم‌هایی که از گروه A رقابت‌های والیبال المپیک به یک چهارم نهایی این رقابت‌ها رسیده بودند با شکست مقابل حریفانشان (از گروه B) از گردونه بازی‌ها حذف شدند.

کانادا یکی از تیم‌های همگروه ایران که شکستی غیرمترقبه را مقابل آن تجربه کردیم در برابر تیم والیبال کمیته ملی المپیک روسیه قرار گرفت و در سه ست به راحتی تسلیم شد.

سپس نوبت به ژاپن رسید. تیمی که شکست 3 بر 2 ما مقابل آن تیم دل همه مردم ایران را شکست چون به حذف ما منجر شد. ژاپن هم در سه ست پیاپی و به راحتی مقابل برزیل زانو زد.

ایتالیا که برای خود اسم و رسمی دارد و در برابر تیم ملی والیبال ایران هم به برتری 3 بر یک رسید در برابر آرژانتین در نهایت شگفتی به شکست 3 بر 2 تن داد تا رویای حضور در نیمه نهایی و فینال المپیک را به پاریس در سال 2024 منتقل کند.

اما شگفتی بزرگ در بازی صدرنشین گروه A یعنی لهستان در برابر تیم چهارم گروه B یعنی فرانسه رقم خورد. جایی که فرانسه موفق شد با نتیجه 3 بر 2 حریف پرقدرت خود را شکست دهد و راهی نیمه‌نهایی شود.

به این ترتیب همه تیم‌های گروه ایران (تیم‌های حاضر در A) در برابر تیم‌های گروه B تسلیم شدند تا نیمه‌نهایی مردان والیبال با حضور 4 تیم برزیل، فرانسه، آرژانتین و کمیته ملی المپیک روسیه برگزار شود.