جمعه 31 فروردین 1403

«سرو خرامان» رونمایی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
«سرو خرامان» رونمایی شد

تهران - ایرنا - آلبوم موسیقی «سرو خرامان» به آهنگسازی حمیدرضا عرب و خوانندگی علی اصغر و حمیدرضا اسماعیلی با حضور استاد محمدعلی کیانی‌نژاد موسیقی‌دان، آهنگساز پیشکسوت و نوازنده ساز نی رونمایی شد.

به گزارش ایرنا از مشاور رسانه ای، آلبوم موسیقی سرو خرامان در سبک موسیقی اصیل ایرانی و دستگاه همایون، براساس اشعاری از مولانا و فیض کاشانی ساخته شده است. قطعات این آلبوم با همراهی اعضای ارکستر دل و جان به سرپرستی حمید رضا عرب در استودیو پژواک ضبط شده است.

حمیدرضا عرب آهنگساز آلبوم سرو خرامان و مدرس ساز نی در آیین رونمایی از این اثر که در سالن آمفی تئاتر باغ خسروشاهی در خیابان جماران برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور و استقبال گرم هنردوستان و مدعوین از مراحل تهیه و تولید آلبوم سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که در پاسداشت موسیقی اصیل ایرانی کوشا و وفادار باشد.

همچنین در این مراسم محمدعلی کیانی‌نژاد موسیقی‌دان، آهنگساز پیشکسوت و نوازنده ساز نی ضمن تجلیل از شاگرد خود (حمیدرضا عرب) از دشواری‌های تهیه و تنظیم آلبوم در فضایی امروزیِ موسیقی و هنر کشور سخن گفت و تاکید کرد: موسیقی ایرانی برای حرکت رو به جلوی خود، به حمایت از آهنگسازان مستقل نیاز دارد.

رونمایی از آلبوم موسیقی سرو خرامان بخش ویژه‌ای هم برای اجرای گروه دل و جان داشت. علی عرب (نوازنده نی)، کوروش حجازی (نوازنده تنبک)، میلاد مرادی (نوازنده کمانچه)، صائب کاکاوند (نوازنده سه تار)، داوود فروزان (نوازنده سنتور) و اصغر و حمیدرضا اسماعیلی (خوانندگان) اعضای این گروه بودند که روی صحنه آمدند و قطعاتی را اجرا کردند. همچنین در این اجرا بهناز معرب به همراه گروه دل و جان به دکلمه اشعاری از مولانا پرداخت.

صدابرداری آلبوم سرو خرامان را یاسر فلاح‌پور انجام داده و انتشارات آوای مهربانی این اثر را منتشر کرده است.

برچسب‌ها

«سرو خرامان» رونمایی شد 2