پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سرگذشت‌نامه شهید «حمید حاج ملاحسین» در «مثل عابس»

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
سرگذشت‌نامه شهید «حمید حاج ملاحسین» در «مثل عابس»

«مثل عابس» هفدهمین کتاب از مجموعه بیست و هفتی‌ها نوشته مریم‌سادات ذکریائی به زندگی سردار شهید «حمید حاج ملاحسین» از فرماندهان گردان حبیب‌بن‌مظاهر «لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص)» می‌پردازد.

خبرگزاری میزان - کتاب «مثل عابس» روایتی از شهید حاج ملاحسین که به خاطر شخصیت شجاع و سر نترسش بین دوستان و رزمندگان معروف بوده است. درباره این شهید نقل می‌شود که هنگامی که نیرو‌های رزمنده در مقاطعی متوقف شده که دل و جرات پیشروی نداشته اند، یا به اصطلاح کپ می‌کرده اند، او می‌ایستاده و شروع به قدم زدن در دید دشمن می‌کرده است.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه تازه ترین خبرها از انتشارات 27 بعثت اینجا کلیک کنید

این شهید فرمانده گروهان عابس از گردان حبیب لشگر 27 هم بوده و علت نام انتخاب «مثل عابس» برای این کتاب هم این فرماندهی و هم شخصیت نترس اوست که با یکی از شهدای کربلا به نام عابس شباهت دارد. این کتاب در انتشارات 27 بعثت منتشر شده است.

«مثل عابس» هفدهمین کتاب از مجموعه بیست و هفتی‌ها نوشته مریم‌سادات ذکریائی به زندگی سردار شهید «حمید حاج ملاحسین» از فرماندهان گردان حبیب‌بن‌مظاهر لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) می‌پردازد. این کتاب با 17 فصل به همراه اسناد و تصاویر در 232 صفحه از سوی نشر 27 بعثت منتشر شده است.