جمعه 10 فروردین 1403

«سفر قند» از شهدای نوجوان شاهچراغ می‌گوید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
«سفر قند» از شهدای نوجوان شاهچراغ می‌گوید

مجموعه مستند «سفر قند2» با روایت جذاب از شهدای دهه هشتاد و نودی شاهچراغ علیه السلام از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

فصل دوم مجموعه مستند «سفر قند» با هدف پاسخ به مجموعه‌ای از سوال‌های ذهنی چند نوجوان، طراحی شده که توسط یک مربی روحانی در طی یک سفر گروهی به شیراز، به دنبال ایجاد مسأله و حل آن است.

اولین مجموعه سفر قند با موضوع اربعین در 10 قسمت 25 دقیقه‌ای تولید و دومین مقصد این گروه مستندساز نوجوان، سفر به شیراز و تهیه یک مستند برای شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام و برگزاری بزرگداشت آنهاست. در مستند سفرقند با عنوان رفیق شهیدم نوجوان‌ها به مدرسه شهدای شوش که شهید آرشام سرایداران در آن تحصیل می‌کرد، حضور یافته و اتفاقات پر از احساس و خارق العاده‌ای را رقم زدند.

آرشام سرایداران دانش‌آموز دبستان شهدای شوش ناحیه 3 شیراز، غروب چهارشنبه هشتم آبان به همراه پدر و مادرش در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) به شهادت رسید.

همچنین در این مجموعه شاهد اتفاقات جالبی برای آرتین سرایداران خواهید بود که نوجوانان سفر قند سعی کردند تا با شاد کردن او، کمی از درد‌های آرتین را با رقم زدن خاطراتی التیام دهند.

مستند «سفر قند2» کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه قرآن و معارف سیما به تهیه کنندگی امین سلمان زاده و کارگردانی علی صالحی است که سه شنبه 15 و جمعه 18 آذر از شبکه قرآن و معارف سیما ساعت 16 و 22 پخش خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون