جمعه 7 اردیبهشت 1403

سفیر ایران و مدیر مسوول روزنامه پلیتیکا صربستان بر همکاری رسانه‌ای توافق کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سفیر ایران و مدیر مسوول روزنامه پلیتیکا صربستان بر همکاری رسانه‌ای توافق کردند

بلگراد - ایرنا - سردبیر و مدیر مسوول روزنامه پرتیراژ " پلتیکا " چاپ بلگراد با سفیر ایران در صربستان دیدار کرد و دو طرف در مورد راه های دسترسی مستقیم بخش خارجی این روزنامه به منابع اطلاع‌رسانی معتبر و قابل اعتماد در تهران توافق کردند.

به گزارش ایرنا، «مارکو آلبونوویچ» روز جمعه در نشستی با «رشید حسن پور» گفت: وظیفه روزنامه پلیتیکا و تعهد آن نسبت به خوانندگان خود ارائه گزارش های واقع بینانه در مورد وقایع و وضعیت خاورمیانه است.

وی ضمن اشاره به اینکه صربستان نیز سال ها تحت حملات شدید رسانه ای جهانی قرار داشت، توضیحاتی مبسوطی را در باره فعالیت های رسانه های جمعی در این کشور ارائه کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز در این دیدار تاکید کرد: برای برخورد متوازن روزنامه پلیتیکا در انتشار گزارش‌های مربوط به ایران و نیز پیروی نکردن از رویه بدنام‌سازی ایران که از سوی رسانه‌های غربی اعمال می‌گردد، بسیار ارزش قایل است.

حسن پور افزود: ایران اهمیت زیادی برای صربستان قایل بوده و معتقد است که این کشور پلی به سوی بالکان است.

وی با اشاره به اینکه اراده سیاسی برای پیشبرد روابط دو کشور در زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که پس از پایان یافتن بحران عالم‌گیر ویروس کووید -19 شرایط برای دیدار رسمی «آلکساندار ووچیچ» رئیس جمهور صربستان از تهران فراهم آید.

*س_برچسب‌ها_س*