شنبه 1 اردیبهشت 1403

سه هزار و 155 اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم رشد ارسال شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سه هزار و 155 اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم رشد ارسال شد

تهران - ایرنا - رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد فیلم‌های خارجی دریافت شده هزار 980 اثر و آثار ایرانی هزار و 175 اثر بوده است و در کل سه هزار و 155 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حسن ملکی روز دوشنبه در نشست رسانه‌ای پنجاه و یکمین جشنواره فیلم رشد افزود: جشنواره فیلم رشد یک رویداد بی نظیر علمی، هنری و فرهنگی در داخل کشور است.

وی ادامه داد: جشنواره های خرد و کلان فیلم بسیاری در کشور وجود دارد، اما این جشنواره آرام آرام میانسالی را پشت سر می‌گذارد و جشنواره ای با قدمت محسوب می‌شود.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خاطر نشان کرد: جهت گیری و اهداف رویداد فیلم رشد ایجاد زمینه مناسب برای رشد خلاقیت های حرفه‌ای و غیرحرفه ای معلمان، دانشجو معلمان و دانش آموزان، تشویق هنرمندان برجسته به تهیه فیلم های آموزشی، آگاهی از تحولات علمی و تربیتی و توسعه فرهنگ بکارگیری فیلم آموزشی و تولید بسته های یادگیری است.

ملکی گفت: فیلم سازان حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای می توانند در این جشنواره شرکت کنند. انواع قالب ارسال شده به آثار دبیرخانه جشنواره داستانی کوتاه، داستانی بلند، مستند کوتاه، مستند بلند و پویانمایی است.

وی با بیان اینکه 105 کشور خارجی در جشنواره فیلم رشد شرکت کرده اند، افزود: هند، آمریکا، ایتالیا، ترکیه و روسیه رتبه های اول تا پنجم را در بین کشورهای خارجی شرکت کننده در این جشنواره دارند. همچنین بیشترین آثار کشورهای اسلامی از ترکیه، مصر و اندونزی دریافت شده است.

ملکی یادآور شد: همچنین از میان 15 کشور که با ایران مرز مشترک دارند، ترکیه و روسیه بیشترین و بحرین و عربستان کمترین آثار را ارسال کرده‌اند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: غنی سازی محتواهای آموزشی مهم‌ترین هدف این جشنواره است.

ملکی عنوان کرد: همچنین برای نصب رمزینه‌های سریع پاسخ در کتاب های درسی از فراورده‌های جشنواره فیلم رشد استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: بهره مندی از تکنولوژی‌های آموزشی، کاربردی کردن محتواهای آموزشی، تقویت بعد هنری و زیباشناسی کتاب های درسی از جمله اهداف این جشنواره است. همچنین بسته‌های تربیت و یادگیری در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی براساس اسناد بنیادین آموزش و پرورش درحال تدوین است که متناسب با نیازهای هر دوره تحصیلی صورت می گیرد.

پوستر پنجاه و یکمین جشنواره فیلم رشد در این نشست رونمایی شد.

*س_برچسب‌ها_س*