جمعه 31 فروردین 1403

سوتی بزرگ عزیزی‌خادم؛ تایید دادگاه اخلاق فوتبال

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع
سوتی بزرگ عزیزی‌خادم؛ تایید دادگاه اخلاق فوتبال

کمیته ای که در مجمع جدید مثل دو نایب رئیس برکنار شده فدراسیون، رای قانونی نداشت و می توانست بدون حضور عزیزی خادم به محل بحثی در فیفا بدل شود، با حضور عزیزی خادم، مهر تایید گرفت

آیا عزیزی خادم به کمیته اخلاق اعتقاد ندارد؟ اگر اینطور است رئیس معزول چرا در جلسه رسیدگی این کمیته شرکت کرده است؟

به گزارش تابناک ورزشی، به نظر می‌رسد حکم محرومیت سنگین کمیته اخلاق علیه شهاب الدین عزیزی خادم او را شوکه کرده و توقع چنین محرومیتی را نداشت.

عزیزی‌خادم که دوبار به نامه احضار کمیته اخلاق بی محلی کرد، سرانجام بدون اطلاع رساته‌ها در جلسه رسیدگی این نهاد قضایی حاضر شد و به سوالات و ابهامات پاسخ داد.

در واقع او با این اقدام از لحاظ حقوقی، ماهیت و وجاهت قانونی این کمیته را برای رسیدگی تایید کرده است. کمیته ای که در مجمع جدید مثل دو نایب رئیس برکنار شده فدراسیون، رای قانونی نداشت و می توانست بدون حضور عزیزی خادم به محل بحثی در فیفا بدل شود.

اینکه حضور عزیزی خادم با مشاوره کدام کارشناسان انجام شده، مشخص نیست اما حالا محروم کنندگان او حضورش در کمیته اخلاق و دو ساعت توضیح درباره اتهاماتش را دلیلی بر پذیرش قانونی بودن این کمیته می‌دانند و معتقدند دیگر راه برگشتی در کار نیست. اعتراض فعلی او هم به جایی نخواهد رسید.

رئیس معزول و محروم فدراسیون فوتبال که پیش از صدور حکم کمیته اخلاق در جلسه رسمی این کمیته حاضر شده حتما وجاهت قانونی این کمیته را پذیرفته است، سوال این است که اکنون او چگونه جایگاه و احکام این کمیته را زیر سوال می‌برد؟ قطعا اگر او به این کمیته و جایگاه آن باور نداشت، نباید در جلسه رسیدگی آن نیز شرکت می‌کرد. آنوقت کار به قضاوت فیفا و ای اف سی می‌کشید و حتی پرونده می‌توانست در دادگاه عالی ورزش مطرح شود و شانس برد عزیزی خادم کم نبود.

او حتی بعد از حضور در جلسه رسیدگی کمیته اخلاق در مصاحبه‌ای مفصل، به جزییات این جلسه پرداخت و از کمیته اخلاق درخواست کرده بود که حکم این پرونده را بعد از برگزاری مجمع عمومی صادر و اعلام کند. موضوعی که مجددا مهر تاییدی بر اعتقاد او بر ماهیت و جایگاه این کمیته است. حال چگونه با انتشار رای، نظر و دیگاهش برگشته است؟

به نظر می‌رسد، عزیزی خادم هم مانند تمام متهمانی که قبل از صدور رای به نهاد صادر کننده رای اعتقاد دارند و بعد از صدور محکومیت اعتقاد خود را از دست می‌دهند، تبدیل شده و بر این اساس جملات متناقضی را درباره کمیته اخلاق به کار می‌برد.