پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سیگنال‌های ارسالی دریافت نمی‌شود / مردم نباید آنتن‌های خود را به سمت ایستگاه بوژان تنظیم کنند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سیگنال‌های ارسالی دریافت نمی‌شود / مردم نباید آنتن‌های خود را به سمت ایستگاه بوژان تنظیم کنند

طی چند روز گذشته مجدداً تعدادی از شبکه‌های صداوسیما در شهرستان نیشابور به‌صورت ناگهانی از دسترس خارج شد اما معاون فنی صداوسیمای مرکز خراسان در این خصوص می‌گوید که امکان ندارد چند روز برنامه‌های تلویزیون در نیشابور قطع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ طی چند روز گذشته مجدداً تعدادی از شبکه‌های صداوسیما در شهرستان نیشابور به‌صورت ناگهانی از دسترس خارج شد.

این اتفاق در حالی روی داد که به‌صورت دوره‌ای این اتفاق افتاده است و حتی صبح توس چندی پیش در گفت‌وگو با محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای استان خراسان رضوی این موضوع را پیگیری کرد ولی با توجه به تکرار آن مشخص است اقدام مؤثری برای حل آن اتفاق نیفتاده است.

رضا سبزی، یکی از شهروندان نیشابوری در این رابطه گفت: یک هفته است که در منطقه سکونت ما یعنی شهرک قدس برخی شبکه‌ها سیگنال ندارد.

وی افزود: هر چه هم جست‌وجو می‌زنیم شبکه‌های رفته پیدا نمی‌شود و واقعاً باید پرسید کسی نیست این موضوع ساده و حق مردم را مطالبه کند.

یکی دیگر از شهروندان نیشابوری نیز گفت: ما اصالتاً از سرولایت نیشابور هستیم، منطقه پدری که اصلاً تلویزیون آنتن ندارد و جدیداً نیز منزل ما بارها دچار قطعی برنامه‌های برخی شبکه‌های تلویزیون شده است و هر دفعه چندین روز این قطعی ادامه دارد.

یکی دیگر از ساکنین نیشابور گفت: ما بارها شاهد این موضوع بوده‌ایم به‌نحوی‌که حتی به خبرنگار صداوسیما در نیشابور این موضوع را گفته‌ایم، بر اساس گفته‌های آن‌ها آنتن‌های تلویزیون به سمت تربت‌حیدریه تنظیم شده است ولی باز هم این اتفاق روی می‌دهد.

چندی پیش بود که صبح توس از پخش فیلم سینمایی در شبکه ورزش حین مسابقات فوتبال خبر داد که هر از گاهی اتفاق می‌افتد.

رضا رحمتی، معاون فنی صداوسیمای مرکز خراسان در گفت‌وگو با صبح توس در این رابطه گفت: این اتفاق غیرممکن است که دریافت تصاویر برای چند روز قطع شود.

وی افزود: ایستگاه مدرس پرقدرت است و امکان قطع تصاویر برای مدت طولانی ندارد.

معاون صداوسیمای خراسان اضافه کرد: ممکن است به دلیل شرایط جوی برای ایستگاه مدرس مشکل پیش بیاید و تصاویر قطع شود ولی ای مشکل برای دقایقی است و امکان ندارد چند روز تصاویر قطع شود.

رحمتی اضافه کرد: مردم نباید آنتن‌های خود را به سمت ایستگاه بوژان تنظیم کنند و به سمت ایستگاه مدرس تنظیم کنند.

وی گفت: در صورت قطع مجدد تیمی برای بررسی فنی ارسال خواهیم کرد ولی مردم باید توجیه شوند که از آنتن‌ها و سیم مشخص و استانداری استفاده کنند.

معاون فنی صداوسیما مرکز خراسان رضوی اضافه کرد: من قطعی یک‌هفته‌ای و چندروزه را به‌هیچ‌عنوان قبول ندارم و تیم فنی ارسال خواهیم کرد تا موضوع را بررسی کنند.

حال با این وجود باید دید چه اتفاقی بروز می‌دهد که سیگنال‌های مرکز صداوسیما ارسال می‌شود ولی مردم در شهرستان نیشابور قادر به دریافت برنامه‌ها نیستند.

انتهای پیام /