چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

GR bZ4X؛ شاسی بلند الکتریکی تویوتا رقیبی برای فورد موستانگ

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
GR bZ4X؛ شاسی بلند الکتریکی تویوتا رقیبی برای فورد موستانگ

bZ4X از نظر اندازه شبیه به فورد موستانگ Mach-E و کیا EV6 GT است.

شرکت تویوتا اعلام کرده برنامه‌هایی برای تولید خودرو‌های الکتریکی در آینده دارد و 15 خودروی برقی را با برند‌های تویوتا و لکسوس عرضه خواهد کرد که اولین آن به نام bZ4X، امسال به فروش می‌رسد.

Daisuke ایدو، مهندس ارشد تویوتا می‌گوید: GR bZ4X جدید به زودی رونمایی می‌شود؛ طراحی این خودرو، در مراحل اولیه بوده و هنوز ایده مشخصی درباره آن مطرح نشده است.

او گفته، چالش تولید GR bZ4X اطمینان از رعایت استاندارد‌های بالای فرمان پذیری و عملکرد آن است. مدل تک موتوری دیفرانسیل جلو BZ4X فعلی، 201 اسب بخار و bZ4X دو موتوره با تمام چرخ محرک، 215 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

bZ4X از نظر اندازه شبیه به فورد موستانگ Mach-E و کیا EV6 GT است که به ترتیب 459 اسب بخار و 576 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. مشخص نیست که این خودرو شبیه به تویوتا BZ4X GR Sport که امسال عرضه شد، باشد یا خیر.

پیش‌نمایش اولیه از کراس اوور تمام الکتریکی GR BZ4X نشان می‌دهد که چرخ‌های بزرگ‌تر و تزئینات داخلی به روزتر نسبت به سایر تولیدات تویوتا و صندلی‌های اسپرت دارد؛ تویوتا هنوز به پیشرانه این خودرو مفهومی اشاره‌ای نکرده است.

قیمت تویوتا bZ4X 2023 از 43 هزار و 215 دلار برای مدل پایه XLE با دیفرانسیل جلو و برای تریم برتر لیمیتد با سیستم چهار چرخ محرک، از 49 هزار و 995 دلار شروع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی
GR bZ4X؛ شاسی بلند الکتریکی تویوتا رقیبی برای فورد موستانگ 2
GR bZ4X؛ شاسی بلند الکتریکی تویوتا رقیبی برای فورد موستانگ 3
GR bZ4X؛ شاسی بلند الکتریکی تویوتا رقیبی برای فورد موستانگ 4