شنبه 1 اردیبهشت 1403

شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت برگزیدگان خود را شناخت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت برگزیدگان خود را شناخت

تهران - ایرنا - شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، عصر امروز (جمعه - 7 آبان‌ماه) آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حضور مدیران، داوران و برگزیدگان بخش‌های مختلف برگزار شد.

بخش فیلمسازان بسیجی

در بخش پویانمایی فیلمسازان بسیجی، اسماعیلی و گلپایگانی داوران این بخش روی سن رفتند.

تعادل (بالانس)، بازگشت، کاش، راهنما و سلمانی نامزدهای دریافت این جایزه بودند که در نهایت تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به برزان رستمی برای پویانمایی «تعادل (بالانس)» رسید.

در بخش نماهنگ فیلمسازان بسیجی که جایزه آن توسط انسیه شاه‌حسینی، مدیر بخش فیلمسازان بسیجی و عباس عمرانی، داور این بخش اهداء شد، شورآزادی، سرزمین مادری، یادها، بوی گل و دو همراه نامزد دریافت جایزه بودند که در نهایت تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به مرتضی مقدسی برای تهیه نماهنگ «یادها» رسید.

در بخش فیلمنامه فیلمسازان بسیجی نیز چتر سفید، گودال، نامه مرتضی، تمام مریم‌ها، دوازدهمین اسماعیل نامزد بودند که تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره این بخش با حضور انسیه شاه‌حسینی، اسحاقی و فهیم، از داوران این بخش به مرتضی پژوهان برای فیلمنامه «گودال» رسید.

در بخش مستند کوتاه فیلمسازان بسیجی نیز انسیه شاه‌حسینی، حبیب والی‌نژاد و فاطمی‌نویسی به عنوان داور روی سن حضور یافتند تا از بین نامزدهای این بخش، زخم الماس، آن شش نفر، چمر سرباز، بانو، خاطرات بادیه، با تقدیر از «خاطرات بادیه»، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره را به قدرت باقری برای مستند کوتاه «چمر سرباز» اهداء کردند.

در بخش فیلم کوتاه داستانی نیز انسیه شاه‌حسینی، حبیب‌الله بهمنی و جهانگیر الماسی، داوران این بخش بعد از معرفی ملاخدیجه یک خروس داشت، یک آن زندگی، نهست، دا، پیرمرد و دوچرخه به عنوان نامزدهای کسب جایزه، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره را به زانیا لطفی برای فیلم کوتاه داستانی «نهست» دادند.

در بخش تله‌فیلم نیز بن‌سای، وکیل مدافع، برف می‌بارد، ترمینال غرب و ریشه‌ها نامزد کسب جایزه بودند و در نهایت انسیه‌شاه‌حسینی و سیدزاده؛ داوران این بخش تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره را به عفت صوفی برای تهیه «ریشه‌ها» تقدیم کردند.

این خبر در حال تکمیل شدن است...

*س_برچسب‌ها_س*