جمعه 10 فروردین 1403

شرایط پرواز بدون جاذبه دوباره برقرار می‌شود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
شرایط پرواز بدون جاذبه دوباره برقرار می‌شود

یک شرکت که تجربه تعلیق در گرانش صفر و شرایط بی وزنی را به مشتریان خود ارائه می دهد اکنون پس از وقفه ای که به دلیل شیوع بیماری کووید -19رخ داده بود، اعلام کرده است که با یک برنامه جدید بهداشتی و ایمنی در حال راه اندازی مجدد پروازهای خود است و علاقه مندان می توانند دوباره بلیت رزرو کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت "Zero-G" شرکتی است که تجربه بی وزنی را برای مشتریان خود فراهم می کند تا بتوانند مانند یک فضانورد در هوا شناور شوند. این شرکت اکنون پس از یک وقفه به علت شیوع بیماری کرونا اعلام کرده است که با لحاظ کردن شرایط بهداشتی و ایمنی جدید قصد دارد به آسمان باز گردد.

شرکت Zero-G به شبیه سازی پروازهای بدون گرانش می پردازد و با پروازهای سهمی وار که در آن یک هواپیما به صورت قوسی و به شکل متناوب رو به بالا و پایین حرکت می کند، به مشتریان خود این امکان را می دهد که محیط ریزگرانش یا محیطی با جاذبه نزدیک به صفر را در کابین هواپیما تجربه کنند.

مشتریان برای تجربه هیجان احساس بی وزنی بلیت می خرند، در حالی که دانشمندان از آن برای انجام آزمایش های ریزگرانش استفاده می کنند. اما هر کس در این پرواز باشد برای مدت کوتاهی بی وزنی و معلق ماندن در هوا را تجربه خواهد کرد.

این شرکت با انتشار بیانیه ای اکنون اعلام کرده است که پروازهای خود را که به طور موقت به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود، از سر می گیرد و پرواز بعدی این شرکت برای انجام در تاریخ 16 اوت از لانگ بیچ کالیفرنیا برنامه ریزی شده است.

"مت گود" مدیرعامل Zero-G در بیانیه ای گفت: ما چند ماه گذشته را صرف کار کردن روی وبسایت جدید خود و تعیین ایمن ترین راه ممکن برای ارائه تجربه های باورنکردنی بی وزنی کرده ایم.

وی افزود: شرکت Zero-G با توجه به هزینه های گزاف پرواز فضایی، راهی را فراهم کرده است که عموم مردم بتوانند از شگفتی های سفر فضایی و تجربه بی وزنی بدون این که مجبور به ترک جو زمین شوند، لذت ببرند.

بنا بر این بیانیه، این شرکت در تلاش برای ایمن تر کردن پروازهای خود در دوران ادامه شیوع کووید -19 و اجرای اقدامات جدید بهداشتی و ایمنی است. این تلاش ها شامل بررسی ضربان و تب قبل از پرواز، استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی مانند ماسک و کاهش 30 درصدی تعداد گروه های پروازی است.

این شرکت می گوید علاوه بر این ها، در تمام طول پروازها هوای داخل کابین هر سه دقیقه با هوای خارجی تهویه می شود.

انتهای پیام