جمعه 10 فروردین 1403

شرکت نکردن در جلسات شورای فرهنگ عمومی در ارزشیابی مدیر اثرگذار است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شرکت نکردن در جلسات شورای فرهنگ عمومی در ارزشیابی مدیر اثرگذار است

تهران - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: عدم شرکت مدیران دستگاه‌ها در جلسات شورای فرهنگی عمومی، در ارزشیابی سالانه آنان اثرگذار است.

شکرالله حسن بیگی روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران که با محوریت شهرستان‌های پاکدشت، ورامین و پیشوا در مصلای نماز جمعه پاکدشت برگزار شد اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی بالاترین و مهمترین شورا و مرکز تصمیم گیری فرهنگی استان و شهرستان‌هاست. وی افزود: البته فرماندار و امام جمعه و مسوولان فرهنگی نباید خود را به اعضای موجود در اساسنامه شورای فرهنگ عمومی محدود کنند و لازم است تا از افراد صاحب نظر، جوانان و سازمان‌های مردم نهاد برای تصمیم‌سازی‌های فرهنگی استفاده کرد. معاون استاندار تهران گفت: البته شورای فرهنگ عمومی، نهاد اجرایی نیست که به دستگاه‌های اجرایی دستور به انجام کاری دهد بلکه باید با فعال کردن کمیته‌های و زیرمجموعه‌های شورا، مسائل بررسی شده را به عنوان مصوبه، برای اجرای یکماهه به نهادهای مختلف ابلاغ کند. حسن‌بیگی با اشاره به تذکرات ائمه جمعه در عدم شرکت برخی از مدیران در جلسات شورای فرهنگ عمومی گفت: این که یک مسوول شخصا در جلساتی شرکت نمی‌کند، مشکلی است که فقط در استان تهران دیده می‌شود، گاه مدیر حتی در جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه استان که در آن اعتبار یکسال توزیع می‌شود شرکت نمی‌کند. وی افزود: البته برای آن که مدیر شخصا در جلسات شورای فرهنگ عمومی شرکت کند، راهکارها و روش‌های قانونی وجود دارد، عدم شرکت در جلسات شورای فرهنگ عمومی در ارزشیابی سالانه مدیران اثر خواهد داشت. معاون استاندار تهران با گلایه از عدم وجود شبکه اختصاصی سیما ویژه استان تهران گفت: پیشتر، شبکه تهران ویژه اخبار این استان بود که بعدها به شبکه 5 تغییر کرد و سه سال است که مدام لزوم راه اندازی این شبکه به مسوولان گوشزد شده است. وی افزود: با توجه به اهمیت شورای فرهنگ عمومی، شبکه‌های استانی بخشی از این جلسات را به صورت زنده پخش می‌کنند در حالی که در استان تهران در برخی از مواقع آن هم نهایتا در حد چند ثانیه خبر این جلسه پخش می‌شود.

حسن‌بیگی تصریح کرد: واقعیت این است که در برابر هجمه 700 شبکه معاند ماهواره‌ای که در مخالفت با نظام، به برنامه‌سازی مشغولند، نیاز است که همه افراد و متولیان فرهنگی وارد میدان شده و با استفاده از اعتبارات هرچند اندک موجود، هجمه دشمنان را خنثی کنند.

وی تأکید کرد: کار فرهنگی مانند جاده سازی و ساختمان سازی قابل اندازه گیری سریع نیست و ممکن است یک فعالیت فرهگی، 10 سال بعد در جامعه نتیجه بخش باشد ولی باید صبور بود و از انجام آن خسته نشد.

*س_برچسب‌ها_س*