پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

شرکت 20 هزارنفر در جشنواره دانش آموزی ستارگان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شرکت 20 هزارنفر در جشنواره دانش آموزی ستارگان

تهران - ایرنا - دبیر اجرایی جشنواره دانش آموزی ستارگان گفت: تاکنون 20 هزار نفر از دانش‌آموزان، مربیان و اولیا در جشنواره ستارگان شرکت کردند و سازماندهی دانش‌آموزان متوسطه اول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در فضای مجازی انجام شده است.

وحید عظیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره روند برگزاری جشنواره ستارگان اظهار داشت: این جشنواره به منظور زیست مجازی نوجوانان و امکان شبیه سازی آنها در فضای فراغتی دانش آموزان راه اندازی شده است.

وی افزود: دانش آموزان با شرکت در این جشنواره از ثبت نام تا دریافت جوایز 6 مرحله در 6 بخش را می گذرانند و امتیاز کسب می کنند. مراحل طی شده در این جشنواره به این صورت است که دانش آموزان از والدین و دوستان خود برای شرکت در این جشنواره دعوت می کنند و همچنین نسبت به محتواهای ارسالی نیز عکس العمل نشان می دهند.

دبیر جشنواره دانش آموزی ستارگان ادامه داد: در این رویداد علاوه بر اینکه دانش آموزان با شرکت در آزمون ها و نظرسنجی ها امتیاز کسب می کنند، با متولیان جشنواره نیز تعامل برقرار می کنند.

عظیمی عنوان کرد: دانش آموزان در هر هفته نسبت به آموزشی که دیده اند یا چالشی که در آن هفته برگزار می شود، یک محتوا شامل عکس، عکس نوشته، ویدئوکلیپ، اینفوگرافی، متن و دلنوشته برای ما می فرستند که متناسب با غالب و محتوا به آنها امتیاز داده می شود.

وی گفت: در مرحله آخر هم برترین آثار مشخص می شود و در کانال رسمی جشنواره به نمایش گذاشته می شود تا دانش آموزان با گرفتن امتیاز در مجموع بتوانند از باشگاه ستارگان جایزه خود را انتخاب کنند.

دبیر جشنواره دانش آموزی ستارگان افزود: جشنواره ستارگان به عنوان اولین جشنواره دانش آموزی در فضای مجازی و در بستر پیام رسان آی گپ تنظیم و فعالیت ها منطبق بر هوش مصنوعی و بدون دخالت دست انجام می شود.

عظیمی با بیان اینکه برترین های جشنواره به صورت هفتگی معرفی می شوند، اظهار داشت: در جشنواره ستارگان سه نوع رقابت دانش آموزان با یکدیگر، مربیان با یکدیگر و خانواده ها با یکدگیر برگزار می شود.

وی درباره این سه نوع رقابت توضیح داد: هر دانشی که بتواند امتیاز بیشتری کسب کند، هر مربی که جمع امتیاز دانش آموزانش از سایر مربی ها بیشتر شود و هر خانواده ای که مجموع امتیاز دانش آموز و والدین از سایر خانواده ها بالاتر باشد، به عنوان برترین ها شناخته می شوند.

راه‌اندازی سامانه همراز

دبیر اجرایی جشنواره دانش آموزی ستارگان همچنین درباره فعالیت سامانه همراز اظهار داشت: یکی دیگر از کارهای ویژه ای که در جشنواره ستارگان انجام شده، استفاده از یک رباط کاملا هوشمند و به شدت ساده و جذاب برای بخش مشاوره سامانه مشاوره همراز است که دانش آموازن، مربیان و والدین از مشاورهای برجسته پشت خط استفاده می کنند.

عظیمی افزود: هویت مشاور و مخاطب در سامانه همراز نامعلوم است و اطلاعات آنها محرمانه باقی می ماند چراکه بسیاری از دانش آموزان نمی خواهند اطلاعات آنها را دیگران بدانند و برای همین موضوع است که مشاوران مدرسه ای طرفداران چندانی در میان دانش آموزان ندارند.

جشنواره ستارگان به پرورش استعدادها می‌پردازد

دبیر اجرایی جشنواره دانش آموزی ستارگان گفت: این جشنواره برای دانش آموزان مقطع هشتم و نهم دوره متوسطه اول طراحی شده و همه دانش آموزان در این مقاطع می توانند در این رویداد شرکت کنند.

عظیمی همچنین با بیان اینکه 2 نوع محتوای آموزشی و تعاملی به دانش آموزان در جشنواره ستارگان ارائه می شود، توضیح داد: در مدل آموزشی مهارت های امدادی، هنری، ورزشی، تشکیلاتی و برنامه ریزی و مهارت های اعتقادی و احکام و مهارت های علمی و درسی دانش آموزان مورد توجه قرار می گیرد که در 6 روز هفته منعکس می شود.

وی ادامه داد: حوزه تعاملی هم شامل چالش، پویش، پست انگیزشی و مناسبتی، رادیو ستارگان و برنامه های تلویزیونی می شود که دانش آموزان با چالش هایی مانند بوسیدن دست پدر و مادر و عکس گرفتن از آن و پویش به تو از دورسلام به مناسبت اربعین شرکت کردند.

عظیمی افزود: این جشنواره به شناخت و پرورش استعداد دانش آموزان کمک می کند تا در آینده به یک درخشش بزرگ دست یابند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*