شنبه 1 اردیبهشت 1403

شمار مبتلایان به آبله میمون از 20 هزار نفر عبور کرد / مردان همجنس‌باز عامل اصلی شیوع

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
شمار مبتلایان به آبله میمون از 20 هزار نفر عبور کرد / مردان همجنس‌باز عامل اصلی شیوع

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، براساس آخرین داده‌های موسسه Our World in Data (OWID)، موارد تایید شده آبله میمون از 20000 مورد در سراسر جهان گذشت.

تعداد موارد تایید شده جهانی آبله میمون روند افزایشی را در ماه می و ژوئن نشان داد. تعداد مبتلایان از اواخر خرداد تا اوایل تیرماه به سرعت شروع به افزایش کرد و این روند صعودی تا کنون ادامه داشته است. در 23 ژوئیه (یک هفته پیش)، سازمان جهانی بهداشت (WHO) شیوع این بیماری را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی (PHEIC) اعلام کرد و وضعیت شیوع را به یک وضعیت اضطراری بهداشت جهانی ارتقا داد.

شیوع مداوم آبله میمون برای اولین بار در ماه مه 2022 تایید شد و با مجموعه‌ای از موارد یافت شده در انگلیس شروع شد. موارد تایید شده توسط فردی با لینک‌های سفر به نیجریه ردیابی شد و در 6 می 2022 تایید شد.

همه‌گیری کووید -19 هنوز به پایان نرسیده که همه‌گیری جدید در سراسر جهان گسترش یافته است. انتقال در بسیاری از کشورهایی که قبلا موارد آبله میمون را گزارش نکرده بودند، رخ داده است. بیش از 70 درصد موارد از منطقه اروپا و 25 درصد از منطقه قاره آمریکا گزارش شده است. بر اساس ارزیابی خطر منطقه‌ای WHO در مورد شیوع آبله میمون در سال 2022، منطقه اروپا به عنوان منطقه پرخطر و منطقه آفریقا، منطقه قاره آمریکا، منطقه مدیترانه شرقی و منطقه جنوب شرقی آسیا به عنوان مناطق با خطر متوسط طبقه بندی شدند. سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد که اکثر موارد گزارش شده در خارج از آفریقا در حال حاضر در مردان است و بیشتر این موارد در میان مردانی رخ می دهد که خود را همجنس‌باز معرفی می‌کنند.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

ایالات متحده آمریکا

انگلیس

آبله میمون هم‌جنس‌باز این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
شمار مبتلایان به آبله میمون از 20 هزار نفر عبور کرد / مردان همجنس‌باز عامل اصلی شیوع 2
شمار مبتلایان به آبله میمون از 20 هزار نفر عبور کرد / مردان همجنس‌باز عامل اصلی شیوع 3