سه‌شنبه 28 فروردین 1403

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شرق سمنان به 2 هزار و 350 تن رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شرق سمنان به 2 هزار و 350 تن رسید

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان به 2 هزار و 350 تن رسید، گفت: سیر صعودی ابتلا و بستری بیماران کرونایی همانند سایر نقاط در استان سمنان هم مشهود است.

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه پنجشنبه افزود: در 48 ساعت گذشته 90 مورد مثبت قطعی ابتلا به ویروس کرونا در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه این سیر فزاینده ابتلا و بستری نگران کننده است، تصریح کرد: مردم باید کماکان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از مهمانی ها و دورهمی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا نیروهای بهداشت و درمان را یاری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از تشییع شهید مدافع سلامت؛ شهید حبیب ذاکریان یاد کرد و گفت: این شهید پزشکی حاذق، پرتلاش و شریف بود که 22 سال خدمت صادقانه به مردم این دیار کرد که اگر محدودیت های کرونایی نبود آیین تشییع با شکوهی با حضور مردم قدرشناس شاهرود انجام می شد.

چمن ادامه داد: سنگرنشینان خط اول جبهه سلامت ناگزیرند سنگر مقابله با کرونا را رها نکرده و در این نبرد نفس گیر و جانگداز ایستادگی و مقاومت کنند.

شهید دکتر حبیب ذاکریان متخصص رادیولوژی بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود که روز گذشته پس از تحمل عوارض ناشی از بیماری کووید 19 درگذشت، امروز بر روی دستان همکاران و مردم قدرشناس این شهرستان تشییع شد.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان با جمعیتی حدود 210 هزار تن و 54 هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز 550 هزار و 757 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 304 نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 31 هزار و 650 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س*