پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

شمار کشته شدگان در تظاهرات اعتراضی سلیمانیه عراق به 9 تن رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شمار کشته شدگان در تظاهرات اعتراضی سلیمانیه عراق به 9 تن رسید

بغداد - ایرنا - منابع خبری عراقی پنجشنبه شب اعلام کردند که در جریان تظاهرات خیابانی در اعتراض به تاخیر پرداخت حقوق و اوضاع بد اقتصادی در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق یک تن کشته شد و شمار کشته شدگان اعتراضات در این استان به 9 تن رسید.

به گزارش ایرنا، منابع خبری و مراکز رسمی اعلام کردند در تظاهرات امروز یک تن نیز زخمی شد و شمار زخمی های در اعتراضات یک هفته اخیر به 20 تن رسیده است. پایگاه خبری موازین نیوز عراق پنجشنبه شب به نقل از یک منبع امنیتی عراقی گفت: اعتراضات امروز در منطقه کفری از توابع بخش کرمیان در استان سلیمانیه از سرگرفته شد.

به گفته این منبع، درپی محاصره یک مقر حزبی توسط تظاهرکنندگان، برخوردهایی بین آنها و نیروهای امنیتی روی داد.

موازین نیوز به نقل از این منبع افزود که در جریان برخوردها، یک تظاهرکننده کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

برخی دیگر از سایت های خبری عراق نیز با اشاره به کشته شدن یک نفر در تظاهرات امروز نوشتند که چند مقر حزبی دیگر به آتش کشیده شده است.

تظاهرات خیابانی از هشت روز پیش در اعتراض به تاخیر چهار ماهه در پرداخت حقوق کارمندان و اوضاع ناگوار اقتصادی و معیشتی و فساد در مناطقی از استان سلیمانیه آغاز شد.

کمیته عالی امنیتی اقلیم کردستان عراق دیروز با انتشار بیانیه‌ای از ممنوعیت برگزاری تظاهرات یا تجمع بدون مجوز و جلوگیری از وقوع هرگونه تظاهراتی که منجر به وقوع ضرر به دارایی‌های عمومی شود، خبر داده بود.

این کمیته در بیانیه خود افزوده بود: هر کسی که به طور رسمی بازداشت شود، مطابق قانون به دستگاه قضایی سپرده خواهد شد و از طرف‌های سیاسی و رسانه‌ها می‌خواهیم که مسئولانه با اوضاع کنونی برخورد کنند.

هیاتی از این اقلیم به ریاست «قباد طالبانی» معاون نخست‌وزیر دولت محلی اقلیم برای حل مشکل حقوق کارمندان کردستان عراق و اختلافات با دولت مرکزی روز سه شنبه در بغداد با مقامات دولت مرکزی وارد گفت و گو شدند.

*س_برچسب‌ها_س*