پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

4 شهرستان از وضعیت قرمز خارج شدند / نارنجی رنگ غالب شهرهای استان مرکزی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
4 شهرستان از وضعیت قرمز خارج شدند / نارنجی رنگ غالب شهرهای استان مرکزی

در آخرین رنگ بندی کرونایی، 4 شهرستان استان مرکزی از وضعیت قرمز خارج شدند و بر این اساس در حال حاضر 3 شهرستان در وضعیت قرمز، 7 شهرستان نارنجی و 2 شهرستان در وضعیت زرد هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ بر اساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت برای شهرستان‌های کشور از 21 مرداد ماه در استان مرکزی 3 شهرستان در وضعیت قرمز، 7 شهرستان در وضعیت نارنجی و 2 شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

در این رنگ‌بندی شهرستان های اراک، دلیجان و تفرش در وضعیت قرمز قرار دارند و شهرستان های آشتیان، زرندیه، شازند، کمیجان، ساوه، فراهان و خمین در وضعیت نارنجی هستند، همچنین خنداب و محلات دو شهرستانی هستند که در وضعیت زرد قرار گرفته اند و کماکان رنگ آبی در نقشه کرونایی استان مرکزی وجود ندارد.

شهرستان های آشتیان، ساوه، فراهان و خمین نقاطی هستند که این هفته از جمع شهرهای قرمز استان مرکزی خارج و به نارنجی تغییر وضعیت داده اند همچنین شهرستان های خنداب و محلات در رنگ بندی جدید از وضعیت نارنجی خارج و به جمع شهرهای زرد استان پیوسته اند.

بر اساس آخرین به‌روزرسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز کشور به 78 شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی به 184 شهر، تعداد شهرهای زرد به 174 و تعداد شهرهای آبی به 12 شهر رسیده است.

گفتنی است وضعیت قرمز به معنای خیلی پرخطر، وضعیت نارنجی به معنی پرخطر و رنگ‌های زرد و آبی در اعلام رنگ‌بندی‌های کرونایی به معنای وضعیت‌های خطر متوسط و کم‌خطر هستند.

طبق آخرین آمار ها تعداد موارد مبتلا به کرونا در استان مرکزی از زمان شیوع این ویروس تاکنون به 127 هزار و 781 نفر رسیده و در این بازه تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا 3 هزار و 224 نفر بوده است.

انتهای پیام /