دوشنبه 9 مهر 1403

شهروندان هشدار شیوع مجدد ویروس کرونا را جدی بگیرند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهروندان هشدار شیوع مجدد ویروس کرونا را جدی بگیرند

مراغه - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: شهروندان هشدارها در زمینه شیوع مجدد ویروس کرونا را جدی گرفته و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

اصغر تنومند روز دوشنبه در جلسه ستاد دانشگاهی کرونا در مراغه افزود: براساس آمارهای موجود، در طول 2 هفته گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کووید - 19 در این شهرستان روند افزایشی داشته است.

وی ادامه داد: این روند افزایشی ابتلا به کرونا در این شهرستان در روزهای اخیر نگران کننده و بیانگر یک هشدار جدی برای عموم شهروندان است.

تنومند اضافه کرد: بازگشایی مشروط اماکن به هیچ عنوان به معنای پایان کرونا نبوده و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی پیشگیرانه همچنان باید مد نظر باشد.

وی بدون اشاره به آمار کرونایی های شهرستان گفت: هم اکنون وضعیت این شهرستان از نظر تعداد مبتلایان مطلوب نبوده و این یک هشدار جدی است که نشان می دهد متاسفانه شهروندان در زمینه رعایت فاصله گذاری و نکات بهداشتی سهل انگاری کرده و توجه کافی به این امر ندارند.

وی افزود: ما هنوز در میان میدان مبارزه با ویروس کرونا هستیم و هر گونه تساهل و ساده انگاری در پیشگیری از آن ممکن است نتایج بسیار زیانباری در پی داشته باشد.

تنومند اضافه کرد: پرسنل درمانی و بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه در قالب تلاش های شبانه روزی به صورت جدی در امر بهداشت و درمان با انتشار این ویروس مبارزه می کنند.

وی اضافه کرد: موفقیت در مسیر مبارزه با کرونا و پیشگیری از آن بدون همراهی مردم نتیجه ای نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، شهرستان مراغه هم اکنون از شهرهای قرمز در زمینه ابتلای شهروندان به بیماری کرونا در آذربایجان شرقی است.

*س_برچسب‌ها_س*