پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

شورای صنفی در پردیس البرز دانشگاه تهران تشکیل می‌شود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
شورای صنفی در پردیس البرز دانشگاه تهران تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پس از پیگیری‌های دانشجویان با برگزاری انتخابات شورای صنفی این تشکل دانشجویی در پردیس البرز دانشگاه تهران تشکیل می‌شود. انتخابات این شورا از روز گذشته آغاز و امروز 19 اردیبهشت به پایان می رسد. رای گیری‌های گذشته در این پردیس دانشگاهی، به هیچ گونه نتیجه‌ای منتهی نشده که علت آن به حد نصاب نرسیدن درصد مشارکت خود دانشجویان در انتخابات بود. انتخاباتی...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پس از پیگیری‌های دانشجویان با برگزاری انتخابات شورای صنفی این تشکل دانشجویی در پردیس البرز دانشگاه تهران تشکیل می‌شود. انتخابات این شورا از روز گذشته آغاز و امروز 19 اردیبهشت به پایان می رسد.

رای گیری‌های گذشته در این پردیس دانشگاهی، به هیچ گونه نتیجه‌ای منتهی نشده که علت آن به حد نصاب نرسیدن درصد مشارکت خود دانشجویان در انتخابات بود. انتخاباتی که مکانیزم شرکت در آن به راحت‌ترین وجه ممکن به صورت اینترنتی امکان پذیر است. عدم مشارکت دانشجویان در سنوات و ترم‌های گذشته علی رغم رایزنی‌ها و مذاکرات با مسئولان پردیس البرز و مجاب کردن آن‌ها به وجود چنین راه ارتباطی منسجمی بین مسئولان و دانشجویان و گرفتن تایید آنان، باعث شد انتخابات با شکست مواجه شود و این شورا تا به امروز توفیق تشکیل نیافته است.

در نیمسال جاری، گروهی متفاوت از دانشجویان پردیس البرز (ائتلاف سلام) با ایجاد هماهنگی بین دانشجویان اقدام به کاندیداتوری شورای صنفی پردیس البرز نمودند. این پویش برای به حداکثر رساندن مشارکت در انتخابات و برای به سر انجام رساندن یک گروه متشکل از دانشجویان با سابقه و با تجربه در امور اجرایی و احقاق حقوق دانشجویان است.

ترم گذشته با همزمانی شیوع کوید -19 مشکلات دانشجویان پردیس البرزی چند برابر شده است. مشکلاتی از قبیل: مشکلات آموزشی از جمله ضعف زیرساخت‌هایی که کلاس‌ها در آن تشکیل می‌شود، کیفیت پایین برخی کلاس‌ها و اساتید و عدم تناسب مقدار شهریه‌ی پرداختی با سرویس‌ها و خدمات ارائه شده به دانشجویان و از همه بدتر تبعیض بین دانشجویانی که با عنوان پردیسی شناخته می‌شوند با دانشجویان روزانه و سایر شهریه پردازها. مشکلات اداری از قبیل ناهماهنگی در شروع ترم و در ادامه برگزاری کلاس‌ها و عدم پاسخگویی و به نتیجه نرسیدن پیگیری‌های موردی دانشجویان در مورد کیفیت پایین اساتید و مشکلات سیستمی و پاسخگویی در ابتدای ترم دوم امسال برای واریز شهریه و ناهماهنگی در واریز وام‌های درخواستی است.