پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

شورای هیاتهای مذهبی خراسان‌رضوی: ملت ایران هرگز تسلیم استکبارنمی‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شورای هیاتهای مذهبی خراسان‌رضوی: ملت ایران هرگز تسلیم استکبارنمی‌شود

مشهد - ایرنا - شورای هیاتهای مذهبی خراسان رضوی در پی ترور رذیلانه شهید محسن فخری‌زاده، در بیانیه‌ای اعلام کرد: استکبار جهانی، بدخواهان داخلی و خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند ملت بزرگ ما با ترور نیروهای زحمتکش و سربازان ولایت، هرگز در مقابل توطئه‌ها تسلیم نمی‌شود.

بیانیه این شورا که روز شنبه منتشر شد افزوده است: این اعتقاد، همان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است که گفت "ما ملت امام حسینیم" و اعلام کرد "ما ملت شهادتیم" و تا آخرین قطره خون در مقابل توطئه‌های بدخواهان داخلی و خارجی مقاومت کرده و پای خون شهیدان عزیزمان می‌ایستیم.

در ادامه بیانیه می‌خوانیم: شورای هیاتهای مذهبی خراسان رضوی حمله تروریستی صهیونیستها را به دانشمند هسته‌ای کشورمان محکوم نموده و از دستگاههای امنیتی و قوه قضاییه می‌خواهد با مسببان این حمله ناجوانمردانه به شدت برخورد کرده و آنها را به اشد مجازات برسانند.

پنج هزار هیات مذهبی در خراسان رضوی فعالیت دارند. محل فعالیت دو هزار و 500 هیات از این تعداد کلانشهر مشهد است. همچنین "شورای هیاتهای مذهبی بانوان خراسان رضوی" با هزار و 100 هیات در سطح این استان فعال دارد.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه هفتم آذر ماه جاری با کمین در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودروی حامل "محسن فخری‌زاده" رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند. به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و پس از آن یک دستگاه خودرو نیسان در فاصله 15 متری خودروی حامل وی منفجر شد.

فخری‌زاده در اثر این تیراندازی و انفجار به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده، در بیمارستان به شهادت رسید.

*س_برچسب‌ها_س*