جمعه 10 فروردین 1403

9 شکارچی و صیاد متخلف در اردبیل دستگیر شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
9 شکارچی و صیاد متخلف در اردبیل دستگیر شدند

اردبیل - ایرنا - محیط‌بانان حفاظت محیط زیست استان اردبیل در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و خلخال موفق به شناسایی و دستگیری 9 شکارچی و صیاد متخلف شدند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت: یگان حفاظت شهرستان این شهرستان با استفاده از یک فروند قایق موتوری بیش از هزار متر طور ماهیگیری دامی و غیرمجاز را که توسط متخلفان شبانه در دریاچه شهید غفاری کار گذاشته بودند کشف و جمع آوری کردند. محمد مجرد افزود: همچنین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد با همکاری پلیس امنیت و اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان، موفق به کشف و ضبط یک فقره شکار غیر مجاز شامل 18 قطعه سار، 3 قطعه فاخته و یک قطعه اردک سرسبز از متخلف شکار شدند. وی افزود: در ماموریت دیگری یک شکارچی متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز 8 قطعه پرنده حمایت شده زنگوله‌بال کرده بود، شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار هم گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در حین گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز یک نفر از متخلفان شکار غیرمجاز را دستگیر کردند. بهنام برزگر افزود: از این شکارچی متخلف که با استفاده از یک قبضه اسلحه شکاری دولول، اقدام به شکار غیرمجاز یک قطعه پرنده حمایت شده دراج کرده بود، یک قبضه سلاح شکاری دولول و همچنین لاشه یک قطعه پرنده حمایت شده دراج کشف و ضبط شده و جهت سیر نمودن مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی گردید. وی افزود: در ماموریتی دیگر ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله‌سوار در حین گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز 3 نفر متخلف شکار غیرمجاز پرندگان حمایت شده دراج را به همراه یک قبضه سلاح شکاری پنج تیر دستکش، تعداد 50 عدد فشنگ پر و همچنین لاشه 3 قطعه پرنده حمایت شده دراج کشف و ضبط و آنها را به مراجع قضایی معرفی کردند. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال نیز گفت: محیط بانان پاسگاه‌های برندق و لرد و گشت سیار اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده آق داغ در بخش‌های خورش رستم، شاهرود و مرکزی شهرستان خلخال موفق شدند 3 نفر را در حین شکار و صید پرندگان وحشی در زیستگاه‌های حساس منطقه حفاظت شده دستگیر کنند. مهدی کسائی بیان کرد: از متخلفین دو قبضه اسلحه شکاری، یک قبضه اسلحه شکاری قاچاق، 5 عدد فشنگ ساچمه زنی، لاشه یک قطعه کبک و لاشه دو قطعه کبوتر کشف و ضبط که پس از تکمیل پرونده، شکارچیان متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده خواهند شد.

*س_برچسب‌ها_س*
9 شکارچی و صیاد متخلف در اردبیل دستگیر شدند 2