سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

شکایت فدراسیون شطرنج بابت 14 میلیارد بدهی

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
شکایت فدراسیون شطرنج بابت 14 میلیارد بدهی

به گفته سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج این فدراسیون با جذب وکیل و از طریق شکایت به مراجع قضایی پیگیر 14 میلیارد بدهی است که مربوط به 9 سال پیش می‌شود.

به گفته سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج این فدراسیون با جذب وکیل و از طریق شکایت به مراجع قضایی پیگیر 14 میلیارد بدهی است که مربوط به 9 سال پیش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان نشست خبری امروز سه شنبه فدراسیون شطرنج، هاشمی سرپرست دبیری فدراسیون از پیگیری حقوقی این فدراسیون بابت بدهی 14 میلیارد تومانی خبر داد.

وی گفت: بدهی‌های فدراسیون خیلی عجیب است. 14 میلیارد بدهی که مربوط به سال 92 است در واقع 9 میلیارد تومان بود که به خاطر دیر کرد 5 میلیارد تومان برای آن جریمه در نظر گرفته شده است. این مالیات به خاطر خرید شکر و کود و لپ تاپ و... برای فدراسیون در نظر گرفته است.

هاشمی با بیان اینکه این مالیات روی 4 هزار میلیارد تومان معاملات که در فدراسیون انجام شد در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: خیلی عجیب است. اقلامی در این معامله خریداری شده که اصلاً به شطرنج ربطی نداشته است. این معامله به طور کامل با کد اقتصادی فدراسیون هم انجام شده است.

در این بخش از نشست خبری شادی پریدر نایب رئیس فدراسیون این توضیح را داد که در دوره ریاست مهرداد پهلوان زاده و به دنبال شکایت انجام شده، یک جلسه دادگاه تجدید نظر گذاشته شد اما چون رئیس وقت فدراسیون (پهلوان زاده) در جلسه شرکت نکرد، پرونده به مرحله اجرا گذاشته شد. عجیب اینکه همین افراد مدعی شطرنج هستند.

در ادامه سرپرست دبیری فدراسیون با تاکید بر اینکه این موضوع چالش بزرگی برای فدراسیون ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: وکیل گرفته‌ایم و از طریق سیستم قضایی شکایت حقوقی کرده‌ایم.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه با کمک فدراسیون جهانی شطرنج تیم ملی ایران به المپیاد اعزام شد، تاکید کرد: نتایج به دست آمده در این دوره رقابت‌ها خوب بود. برنز تیمی کتگوری B را کسب کردیم. در بخش مردان در یک بازی حساس در دور دهم به دلایلی باختیم و همین عامل سقوط ما شد.

وی همچنین اشاره‌ای به بیماری سیدامین طباطبایی در جریان المپیاد جهانی شطرنج داشت و گفت: پرهام مقصودلو هم تا حدی درگیر بیماری شده بود. این دو نفر از بازیکنان اصلی تیم هستند. در رده پنجم بودیم و بازی حساس با هند را باختیم و دیگر روحیه‌ای برای دور یازدهم نماند. ضمن اینکه در دوره پیشین المپیاد جهانی فیروزجا و خادم الشریعه هم در ترکیب تیم حضور داشتند.

سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج تاکید کرد: بعد از المپیاد جهانی به قدری حاشیه ایجاد شد که پرهام مقصودلو در صفحه شخصی خود به آنها واکنش نشان داد، در حالی که این بازیکن در کل بی حاشیه است.