پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

صادرات 371 میلیون دلاری استان مرکزی به 80 کشور جهان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
صادرات 371 میلیون دلاری استان مرکزی به 80 کشور جهان

آقازاده گفت: صادرات استان در تیر ماه سال جاری با رشد دو برابری به بیش از 371 میلیون دلار رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد 4 ماهه اخیر گمرکات استان مرکزی بیان کرد: در حوزه صادرات از ابتدای سال تا پایان تیر ماه، تعداد 11 هزار و 17 فقره اظهارنامه برای صادرات محصولاتی به وزن 477 هزار تن صادر شده است.

وی افزود: ارزش صادرات انجام شده طی تیر ماه در استان مرکزی حدود 371 میلیون دلار می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 74 درصد، وزن 7 درصد و ارزش 99 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به تنوع محصولات صادراتی استان مرکزی گفت: اقلامی چون انواع هیدروکربورها، شمش، میلگرد آجدار، شیشه، بلورجات، پلی اتیلن سبک و سنگین، ایزوگام، شمش آلومینیوم، مقاطع فولادی، مواد غذایی، کاشی، سرامیک و... از استان مرکزی به مقصد 80 کشور دنیا از جمله ترکیه، عراق، افغانستان، امارات متحده، آذربایجان، پاکستان، ازبکستان، بلغارستان و... صادر شده است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: ارزش واردات نیز صورت گرفته این مدت در استان نیز بیش از 155 میلیون دلار می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 67 درصد رشد یافته است.

آقازاده با اشاره به 41 کشور همچون چین، ترکیه، امارات، اکوادور، چک، هند، آلمان و... به عنوان مبداء واردات صورت گرفته، گفت: عمده کالاهای وارد شده به استان شامل ماشین آلات و مواد اولیه خطوط تولید می باشد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تراز تجاری استان مرکزی مثبت می باشد و میزان مبادلات تجاری استان در سال جاری رشد قابل توجهی را نسبت به سال گذشته داشته و با تداوم این روند در سال جاری صادرات استان از مرز یک میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

انتهای پیام /