جمعه 10 فروردین 1403

صحنه‌هایی از خشونت پلیس اسراییل علیه معترضین در قدس

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع

تهران - ایرنا - تجمع مسالمت آمیز صدها نفر از اهالی مناطق مختلف در فلسطین اشغالی در اعتراض به اعمال محدودیت‌ها برای مقابله با گسترش کرونا و همچنین مطالبه گری حقوق خود با رفتار خشونت آمیز نیروهای پلیس و دستگیری شماری از آنها همراه شد.

دریافت 6 MB

معترضان شب گذشته عمدتا از جامعه یهودیان ارتدوکس افراطی بودند که نسبت به اعمال قرنطینه و محدودیت‌های مجدد در مناطق محل سکونت خود اعتراض داشتند و از سیاست‌های تبعیض آمیز بین این شاخه از یهودیان و جوامع دیگر رنجیده‌اند.

یهودیان ارتدوکس افراطی که اکثریت آنها از شاخه حریدی هستند از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا نسبت به سیاست‌های کابینه رژیم صهیونیستی برای اعمال قرنطینه، اعتراض خود را آغاز کردند و با آغاز موج دوم شیوع این ویروس و از سرگیری محدودیت‌ها بار دیگر به خیابان‌ها آمدند.

حضور گسترده این جامعه یهودیت در خیابان‌ها با توجه به زمان بازتاب وقایع آن در رسانه‌ها به نظر از ساعات پایانی روز گذشته آغاز شد و با نزدیک شدن به ساعات نیمه شب با درگیری بین حریدی‌ها و نیروهای پلیس به اوج خود رسید.

در میان صححنه‌های درگیری در زمانی که مردم با آغاز موج دوم کرونا بیشتر به پروتکل‌های بهداشتی توجه می‌کنند، این نکته جالب توجه بود که تذکر یکی از یهودیان ارتدوکس به یک نیروی پلیس برای پوشیدن ماسک با رفتار خشونت آمیز این نیروی پلیس و ضربه مشت به صورت فرد تذکر دهنده مواجه شد و آتش اعتراضات را بر افروخته‌تر کرد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

در گوشه دیگری از صحنه اعتراض‌ها نیز رفتار غیر انسانی افسر ارشد پلیس رژیم صهیونیستی نیز موضوع داغ دیگر این اعتراضات بود. در این صحنه این افسر ارشد پلیس به نظر مانع کمک رسانی نیروهای امدادی به یکی از معترضان که زخمی شده، می‌شود.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

شاید این گونه رفتارهای نیروهای رژیم صهیونیستی باعث شد تا معترضان نیز با پرتاب اشیائی از جمله تخم مرغ به سمت نیروهای پلیس و آتش زدن سطل‌های زباله به خشونت‌ها پاسخ بدهند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

درست است که خیابان‌های ناآرام شب گذشته از نیمه شب گذشته تا ساعات بامدادی امروز روی آرامش را به روی خود دید اما این پایان ماجرا نبود و صبح امروز نیروهای شهرداری قدس به سمت معترضانی که در نزدیکی اقامتگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بر افراشتن پرچم مشکی و برخی شعارها تجمع کرده بودند، حمله ور شده و سعی در جمع آوری شعارهای اعتراض آمیز آنها داشتند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 *س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*