یک‌شنبه 8 مهر 1403

صدور آزمایشی هنرکارت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
صدور آزمایشی هنرکارت

تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از صدور هنر کارت به عنوان شناسه هویت فرهنگی و هنری اعضای صندوق اعتباری هنر به شکل آزمایشی خبر داد.

به گزارش صندوق اعتباری هنر سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول این طرح تعدادی کارت به طور آزمایشی صادر و پس از بررسی نحوه کارکرد خدمات پیش‌بینی شده و جمع آوری بازخوردها تا پایان سال طی چند مرحله برای همه اعضا صندوق صادر خواهد شد. سیدزاده افزود: صدور این کارت در راستای مطالبات اهالی فرهنگ و هنر خصوصا در طی سفرهای حمایتی و مطابق با نیاز سنجی های انجام گرفته صورت گرفت. مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه گفت: هنر کارت دارای قابلیت ارائه خدمات چندگانه است و از این پس کلیه خدمات صندوق از قبیل خدمات بیمه ای، طرح تکریم و کمک مستمری و تسهیلات مالی از طریق این کارت ارائه خواهد شد. سایر خدمات رفاهی، فرهنگی، گردشگری و... نیز طی مراحل مختلف روی این کارت فعال خواهد شد.

صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان فعالیت خود را رسما از فروردین 1383 در ساختمانی متعلق به موسسه فرهنگ و توسعه واقع در خیابان آرژانتین آغاز کرد. در نخستین سال فعالیت 756 نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور به عضویت این صندوق درآمدند. صندوق موسسه ای غیردولتی وغیرانتفاعی دارای شخصیت مستقل است که زیر نظر هیئت امنا اداره می شود.

هدف اصلی صندوق به اعتبار ماده یک اساسنامه آن صرفا حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه است در چارچوب سیاست های ذیل انجام می شود: 1. ساماندهی و یکپارچگی در حمایت از جامعه نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان و تبدیل حمایت های مقطعی متکی بر منابع مالی مردمی و غیر دولتی، 2. حمایت از خلاقیت ها و نوآوری ها در حوزه فرهنگ و هنر و شناسایی، جذب و هدایت استعدادها درحوزه فرهنگ و هنر، 3. جذب سرمایه گذاری ها و تامین منابع مالی جدید برای توسعه فعالیت ها در حوزه فرهنگ و هنر، 4. توسعه مرحله ای کمیت و کیفیت حمایت ها منطبق با اولویت بندی اعضا و نیازها و افزایش تدریجی تعداد افراد تحت پوشش.

*س_برچسب‌ها_س*