پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

صدور بیانیه فراکسیون حزب الله لبنان درباره تحولات داخلی و منطقه ای

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
صدور بیانیه فراکسیون حزب الله لبنان درباره تحولات داخلی و منطقه ای

فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب الله در پارلمان لبنان با انتشار بیانیه ای درباه تحولات داخلی و منطقه ای خواهان تسریع در پایان تحقیقات امنیتی و نظامی برای برخورد و محاکمه مسئولان و عاملان جنایت به تظاهرات مسالامت آمیز معترضان در بیروت شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ به گزارش ایرنا، فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب الله در پارلمان لبنان در بیانیه ای در پایان نشست دوره ای خود در بیروت فرا رسیدن میلاد حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) را تبریک گفت و با اشاره به هفته وحدت اسلامی افزود: هفته وحدت اسلامی که امام خمینی (ره) دعوت به احیای آن کردند، فرصتی سالیانه برای نشان دادن تعهد مومنان به اراده پایداری و مقابله در برابر دشمنان مستکبری است که همواره برای تضعیف جوامع ما و گسستن توانمندی‌های آن و ایجاد تفرقه برای تامین منافع خود به زیان امت و منافع ما نقشه می کشند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: فراکسیون وفاداری حمله خیانت آمیز هفته گذشته حزب نیروهای لبنانی در محله الطیونه - الشیاح بیروت به تظاهرات کنندگان مسالمت جوی معترض به سیاسی کاری و برخورد گزینشی قاضی طارق البیطار بازپرس دادگستری که باعث شهید و زخمی شدن شماری و آسیب رسیدن به خانه ها و ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی و تحریک کردن گرایش های طائفه ای شد، محکوم می کند. فراکسیون وفاداری به مقاومت بعد از بررسی این امر و همچنین مسائل مربوط به دولت و سایر مسائل مورد اهمیت شهروندان در وهله اول به خانواده های شهدای مظلوم تسلیت گفته و ضمن محکوم کردن این کشتار علیه اهالی بی دفاع، تاکید می کند که اظهارات اخیر و اطلاعات و داده های ارایه شده از جانب سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در بستری تاریخی، بیانگر پیشینه و انگیزه های حزب "نیروهای لبنانی" برای ارتکاب این حمله بود و این حزب لبنانی با پافشاری بر پروژه تجزیه طلبی تهدیدی دائمی برای کشور و صلح داخلی به شمار می آید...

فراکسیون وفاداری به مقاومت در این بیانیه همچنین خواهان تسریع در پایان تحقیقات امنیتی و نظامی برای ارجاع مسئولان و عاملان این جنایت به دستگاه عدالت شد.

این فراکسیون در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است: مایه تاسف است که که مردم ما شاهد دخالت خارجی در امور داخلی کشور و مداخله برخی سفارتخانه ها بویژه آمریکا در امر قضا هستند که این خلاف عرف و مقررات بین المللی است و ما دولت و شخص نخست وزیر را مسئول اجرای قواعد بین المللی کنترل این سفارتخانه ها در کشور هستیم.

فراکسیون وفاداری به مقاومت در بخش دیگری از بیانیه خود ترور بزدلانه «مدحت الصالح» مبارز و فعال سیاسی و حقوق بشری و اسیر آزاده سوری از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم و تاکید کرد که تروریسم صهیونیستی خللی در اراده ملت سوریه مخالف اشغالگری و تجاوزگری وارد نمی کند.

این بیانیه همچنین "حمله اخیر تروریستی علیه یک کاروان نظامی در دمشق را که به شهادت شماری از نظامیان سوری منجر شد، محکوم کرد" و افزود: "سوریه ای که پروژه تروریستی تکفیری را در هم شکست، قادر است که دست برهم زنندگان امنیت خود را قطع کند و به گام های خود در راستای تحقق پیروزی نهایی و کامل و فراگیر و تامین ثبات در سراسر سوریه ادامه دهد.

همچنین بخوانید