جمعه 10 فروردین 1403

صدور سند مالکیت برای بیش از 96 درصد از اراضی ملی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
صدور سند مالکیت برای بیش از 96 درصد از اراضی ملی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور سند مالکیت برای بیش از 96 درصد از اراضی ملی خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نخستین همایش ملی ایده‌های تحول‌آفرین ثبتی همزمان با هفته قوه قضاییه و با حضور دکتر حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در محل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

دکتر حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ابتدای این همایش ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: گزارش 8 ماهه اخیر سازمان ثبت را برای شما گزارش خواهم کرد که عمده تمرکز بر روی تحول‌آفرینی خواهد بود. با تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران و کارکنان سازمان ثبت و با تشکیل قرارگاه جهادی شهید سلیمانی در تمام استان‌ها، موفق شدیم 96 درصد از عرصه‌های ملی را اسناد حدنگاری صادر کنیم که این یک افتخار ملی است.

وی گفت: سازمان ثبت بیش از 130 میلیون هکتار از عرصه‌های ملی ما دارای اسناد حدنگاری هستند و ما متعهد می‌شویم ظرف 2 ماه آینده 4درصد باقیمانده عرصه‌های ملی نیز صاحب اسناد حدنگاری شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: قطعا صدور اسناد حدنگاری در عرصه‌های ملی مانع از جنگل‌خواری، کوه‌خواری و زمین‌خواری خواهد شد که همین جا از کلیه مدیران و همکاران تشکر می‌کنم.

وی گفت: تکلیف ما در برنامه ششم توسعه در خصوص عرصه‌های ملی فقط 110 میلیون هکتار بود که 20 میلیون هکتار فراتر از برنامه ششم توسعه است. در کنار صدور اسناد حدنگاری، توفیق حاصل شد برای 50 درصد روستاها و شهرها اسناد حدنگاری صادر شود و کارگروه‌های ویژه مقرر شده‌اند که تا پایان سال به حد مطلوب برسد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: صدور سند مالکیت حرم مطهر رضوی و اراضی متعلق به آستان قدس رضوی با مساحت بیش از 100 هزار هکتار، صدور سند مالکیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و اراضی مربوط به این آستان به مجموع 251 هکتار، صدور سند مالکیت بیش از 273 هزار هکتار از اراضی و املاک متعلق به وزارت نیرو، صدور سند مالکیت بیش از 155 هزار هکتار املاک و اراضی موقوفه، صدور سند مالکیت حریم 60 متری سواحل دریاهای شمال و جنوب و دریاچه ارومیه به مساحت بالغ بر 1300000 هکتار، صدور اسناد مالکیت بستر قطعی رودخانه‌ها از جمله زاینده‌رود، کرخه، دز، مارون و.... از جمله دستاوردهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

در حال تکیمل...